نمایش سری جدید اتومبیل های هوشمند فورد فیوژن در CES 2017

نمایش سری جدید اتومبیل های هوشمند فورد فیوژن در CES 2017

حدود سه سال از زمانی کهسری اول فورد فیوژن های هایبرید خودران وارد خیابان ها شدند، می گذرد.

در این مدت آنها به پیشرفت های چشمگیری مانند بدست آوردن توانایی حرکت روی سطوح برفی و بهبود قابلیت رانندگی در تاریکیمطلق (حتی بدون استفاده از چراغ های جلو)داشته اند.

fords-2

امسال اما ۲۰ بازیکن تازه نفس نسل جدید به این گردان اضافه خواهند شد تا تیم خود ران بیضی آبی (اشاره به لوگوی فورد) به ۳۰ خودرو افزایش یابد. این سربازان تازه نفس را فورد هفته آینده در CES لاس وگاس به نمایش خواهد گذاشت.

خودروهای جدید که این بار هم باز بر پایه فورد فیوژن های هیبریدی بنا شده اند از توان پردازشی بالاتر به لطف سخت افزار جدید برخوردارند.

سیستم کنترل برقی و سنسور های Lidar از دیگر امکانات این خودروی جدید هستند که از نتایجسرمایه گذاری جاده مخصوصی های دیترویتی در شرکت Velodyne Lidar در اوایل سال ۲۰۱۶ محسوب می شود.

fords-1

تمرکز اصلی تیم مهندسی فوردبر پیشرفت سیستم رانندگی خودران این خودرو هاست که با ادغام اطلاعات به دست آمده از سیستم های Lidar ، رادارها، دوربین ها و نقشه ۳ بعدی با جزئیات کامل در کنار یادگیری ماشینی و بهره گیری از قدرت پردازشی بالا به این هدف دست می یابد. این طور به نظر می رسد که این قدرت پردازشی تا حدی بالاست که سیستم باتری پیش فرض فیوژن پاسخگوی نیاز این سیستم نبوده و فورد یک ژنراتور مجزا را فقط برای تامین نیاز این سیستم در نظر گرفته است.

اما آن چیزی که این خودروها در آن ادعایی ندارند فضای صندوق عقب است چرا که این همان جایی است که مغز متفکر این خودرو واقع شده است.

پردازش تمامی اطلاعات وارده از سنسورها برای مسیریابی درست، هم سویی و مطابقت با ترافیک و تنظیم سرعت و فرار از موانع و به تنظیم زمان بندی برای توقفپشت چراغ ها باعث شده تا این سیستم رایانه ای در هر ساعت ۱ ترابایت داده تولید و پردازش کند. این عدد از داده مصرفی یک شخص معمولی در تلفن همراهش در طول ۴۵ سال بیشتر است.

fords-3

آزمایشاین ۲۰ دستگاه تنها آغاز کار فورد است چرا که قرار استاین تعداد به ۹۰ خودرو افزایش یابد تا فورد بتواند این خودروها را برای بهارائه کنندگان سرویس های حمل و نقل نظیراوبر در سال ۲۰۲۱ عرضهکند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *