نمایشگاه ژنو: پاگانی هوآیرا رودستر، الهه زیبایی!

نمایشگاه ژنو: پاگانی هوآیرا رودستر، الهه زیبایی!

پاگانی هوآیرا رودستر شش سال پس از برادر کوپه‌اش در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

Pagani Huayra Roadster

اختصاصات این نسخه علاوه بر سقف باز شونده شامل پیشرانه دوازده سیلندر قوی‌تر، طراحی خشن‌تر و جعبه‌دنده به‌روزرسانی‌شده می‌گردد. اگر به خاطر داشته باشید، شخص هوراچیو پاگانی هم پیش‌تر در توییت‌های خود کم‌وبیش قول چُنین مواردی را داده بود.

Pagani Huayra Roadster

برای تعبیه سازوکار جدید سقف، تقریباً تمامی قسمت‌های خودرو دستخوش تغییر و تحول شده است. به لطف استفاده از کربن و تیتانیوم در ساختار سقف و سامانه تعلیق فورج‌کاری شده 25 درصد سبک‌تر، سنگینی کلی خودرو در مقایسه با نسخه کوپه 80 کیلوگرم کاهش پیدا کرده که تأثیر بسزایی در افزایش بازدهی و بهبود عملکرد فنی دارد.

Pagani Huayra Roadster

تأمین قوای محرکه بر عهده نمونه تغییریافته پیشرانه دوازده سیلندر V شکل توربو دوقلو ساخت آاِم‌گ با حداکثر توان و گشتاور به ترتیب 753 اسب بخار و 1000.5 نیوتن‌متر می‌باشد. توربوها به‌منظور حصول پاسخ آنی به پدال گاز، کاملاً از نو مهندسی شده‌اند. بهره‌گیری از فناوری روغن‌کاری خشک کمک می‌کند تا سرعت عمل پیشرانه در فشارهای جانبی شدید نیز حفظ گردد. جعبه‌دنده هفت سرعته دستی-خودکار جدید موسوم به X-Trac واکنش سریع‌تر و کارایی بهتری داشته و در مقایسه با نمونه دو کلاچه به میزان 40 درصد سبک‌تر است. شاید برایتان عجیب باشد که چرا در یک سوپرماشین هنری میلیون دلاری با چُنین خروجی مهیبی از این جعبه‌دنده استفاده کرده‌اند، اما خود کمپانی اعتقاد دارد که پیرو تأکید فراوان شخص آقای پاگانی روی کاهش وزن هوآیرا رودستر نسبت به هوآیرا کوپه، این بهترین و هوشمندانه‌ترین گزینه بوده است.

Pagani Huayra Roadster

داخل اتاق تغییر عمده‌ای به چشم نمی‌خورد. تنها مورد قابل‌توجه تعبیه دکمه استارت قرمزرنگ می‌باشد که جای سوکت استارت قبلی را گرفته و حس و حالی تازه و متفاوت به این قسمت می‌بخشد.

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

Pagani Huayra Roadster

003-pagani-huayra-roadster-geneva

اما رونمایی هوآیرا به اینجا ختم نمی‌گردد. وب‌سایت تخصصی ZeroLight که در زمینه ساخت مدل‌های دیجیتالی از خودروها فعالیت می‎‌کند، همزمان با نمایشگاه ژنو امکان مشاهده مدل سه‌بعدی هوآیرا رودستر را با جزئیات بسیار خوب برای علاقه‌مندان و مالکان بالقوه فراهم ساخته است. در این پلتفرم مخاطب می‌تواند از بین رنگ‌های مختلف بدنه و تودوزی، رینگ‌های متنوع و تریم‌های گوناگون انتخاب کرده و الهه زیبایی ایتالیایی را کاملاً مطابق سلیقه شخصی خود بیاراید.

004-pagani-huayra-roadster-geneva

001-pagani-huayra-roadster-geneva

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *