نمایشگاه ژنو: معرفی رسمی برند پرفورمنس آستون مارتین!

نمایشگاه ژنو: معرفی رسمی برند پرفورمنس آستون مارتین!

آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال رسماً زیرشاخه جدید خود با نام AMR را معرفی کرد. همچنین به‌منظور آشنایی مخاطبان با سبک و سیاق این برند نوپا دو نسخه مفهومی از مدل‌های رَپید و ونتیج با پسوند AMR نیز در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

amr_07

هدف این خودروساز از تأسیس زیرشاخه جدید ارائه تریم‌های خاص‌تر و به‌اصطلاح پرفورمنس برای محصولات خود با استفاده از تجارب مسابقات مختلف و فناوری‌های روز دنیاست؛ دقیقاً همان کاری که گروه M برای ب‌ام‌و و آاِم‌گ برای مرسدس بنز انجام می‌دهد.

amr_02

amr_04

amr_06

amr_05

amr_01

رَپید AMR درواقع اولین ساخته برند پرفورمنس آستون مارتین است. کیت بدنه اختصاصی شامل جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و قطعات مربوط به آئرودینامیک در کنار رنگ بدنه سبز بسیار تیره، استفاده از سبز لیمویی در برخی نقاط و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی نمای جذابی خلق کرده‌اند. از طرفی خروجی بلوک 6 لیتری V12 هم به عدد 592 اسب بخار (600 PS) رسیده و می‌تواند رَپید را تا سقف سرعت 210 مایل بر ساعت (338 کیلومتر بر ساعت) پیش ببرد.

rapide_amr_02

rapide_amr_04

rapide_amr_05

rapide_amr_01

rapide_amr_13

rapide_amr_06

rapide_amr_10

rapide_amr_09

rapide_amr_17

rapide_amr_15

vantage_amr_pro_02

این دیو بریتانیایی همچنین به سامانه تعلیق قابل ‌تنظیم مسابقه‌ای، رینگ‌های قفل-مرکز 19 اینچی، لاستیک‌های میشِلین پایلوت کاپ 2 (Michelin Pilot Cup 2)، پرداخت فیبر کربن داخل کابین (به‌منظور کاهش وزن هرچه بیشتر) و میله‌ کشی اختصاصی اتاق ساخت برند Q مجهز شده است.

vantage_amr_pro_05

اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس آستون مارتین طی صحبت‌هایی گفته: با خوشحالی تمام اعلام می‌کنم که رَپید AMR و وَنتیج AMR به‌زودی روی خط تولید خواهند رفت. البته تیراژ هردو نسخه بسیار محدود و به ترتیب برابر با 210 و 7 دستگاه خواهد بود. این تازه شروع یک برنامه هیجان‌انگیز است؛ در آینده نه‌چندان دور تمامی مدل‌های آستون مارتین یک گونه AMR هم خواهند داشت.

vantage_amr_pro_06

vantage_amr_pro_04

vantage_amr_pro_03

vantage_amr_pro_01

vantage_amr_pro_07

vantage_amr_pro_19

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *