نقد و بررسی کوتاه آئودی S۳ سدان ۲۰۱۷

نقد و بررسی کوتاه آئودی S۳ سدان ۲۰۱۷

اگر مهم‌ترین شاخصه یک هاچ‌بک قدرتمند، همه‌کاره بودن است، پس آئودی S۳ باید بدون شک یکی از بهترین‌ها باشد. این خودرو همه شرایط یک هاچ‌بک قدرتمند خوب را دارد، ولی همانند بسیاری از رقبای اصلی خود، این خودرو علاوه بر یک هاچ‌بک ۵ درب، در فرم‌هایی دیگر مانند هاچ‌بک سه درب، سدان چهار درب و حتی مدل کانورتیبل نیز ارائه شده است.

new-audi-s3-saloon-2017-03

این نسخه به‌روزرسانی شده از خودروی جوان‌پسند آئودی است که با نیروی بیشتر و رانندگی تیزتر خود قرار است با خودروهای مانند فورد فوکوس RS رقابتی سخت داشته باشد. به‌عنوان یک مدل سدان، که ۲۰۰۰ پوند گران‌تر از مدل هاچ‌بک ۵ درب می‌باشد، این خودرو ظاهر زیباتری نیز دارد. علیرغم آئودی بودن این خودرو کمی دست‌کم گرفته شده است، ولی ظاهر زیبا و ابعاد مناسب بدنه آن را به خودرویی تبدیل کرده که می‌تواند بین مدل‌های مختلف سری بین سرها دربیاورد.

new-audi-s3-saloon-2017-02

در کنار چند تغییر ظاهری جزئی، آئودی برای این خودرو ۱۰ اسب بخار نیروی بیشتر از موتور ۲.۰ لیتری توربو گرفته است. با داشتن خروجی‌های معادل ۳۰۵ اسب بخار نیرو و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، اگر گیربکس دو کلاچه اتومات آن را سفارش دهید S۳ صفر تا صد را در ۴.۵ ثانیه پر می‌کند؛ آئودی پیش‌بینی می‌کند اکثریت مشتری‌ها این گیربکس را برای خودروی خود انتخاب کنند.

new-audi-s3-saloon-2017-04

مهندسان تغییراتی در سیستم دو دیفرانسیل کواترو این خودرو نیز اعمال کرده‌اند، طبق ادعای آئودی این سیستم قادر است تا در شرایط رانندگی خاص به‌منظور افزایش چالاکی خودرو، ۱۰۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب آن بفرستد. درحالی‌که این مدل در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار بهتر شده، S۳ هنوز هم خودرویی است که با پایداری و ایمنی مهندسی‌شده در شاسی خود سازگاری کامل پیدا نکرده است.

new-audi-s3-saloon-2017-06

چسبندگی و همچنین تسلط کامل خودرو در جاده جایی است که S۳ عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داده و به شما اجازه می‌دهد تا از تمامی توانایی‌های این خودرو در هر زمان و هر شرایطی بتوانید استفاده کنید. علیرغم داشتن یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو، صدای موتور بسیار خوب است. در دورهای بیشتر از ۲۵۰۰ دور در دقیقه جایی است که موتور حداکثر نیروی خود را در اختیار راننده قرار می‌دهد، این افزایش نیرو تا نزدیکی‌های ۷۰۰۰ دور در دقیقه ادامه می‌یابد.

new-audi-s3-saloon-2017-05

یکی دیگر از موارد مرتبط با طبیعت چابک و چالاک S۳ کیفیت سواری آن است. آئودی S۳ مانند یک سیویک تیپ آر شما را داخل کابین در مواجهه با دست‌اندازهای جاده این سو و آن سو پرت نمی‌کند؛ در عوض یک طبیعت نرم در تکان‌های بدنه آن وجود دارد که با توجه به کمک‌فنرهای انعطاف‌پذیر آن چیزی دیگر نمی‌توان از این خودرو انتظار داشت.

new-audi-s3-saloon-2017-07

فرمان خودرو کمی گیج می‌زند، ولی S۳ به لطف سیستم چهار چرخ پیشران خود، در برابر تغییرات سریع فرمان به‌خوبی واکنش نشان می‌دهد.

new-audi-s3-saloon-2017-11

یکی از مواردی که در این خودرو نمی‌توان به آن خرده گرفت کابین S۳ می‌باشد، با اضافه شدن یک کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی بی‌نظیر حس و حال لوکس بودن کابین آئودی بیش‌ازپیش افزایش یافته است. این یکی از دلایلی است که اگر می‌خواهید S۳ سدان را به‌عنوان یک خودرو برای استفاده روزانه خریداری کنید، با این قیمت و سطح پرفورمنس، این خودرو یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

new-audi-s3-saloon-2017-09

new-audi-s3-saloon-2017-08

new-audi-s3-saloon-2017-10

نتیجه‌گیری
اگر هیجان و سرگرمی چیزی است که از یک خودرو در این سطح انتظار دارید، ممکن است S۳ کمی شما را ناامید کند. شاید در این زمینه‌ها این خودرو نتواند عملکردی مشابه فوکوس آر اس یا هوندا سیویک داشته باشد، ولی مواردی نیز هستند که آئودی دست برتری را در آن‌ها دارد. ظاهر آن فوق‌العاده زیباست، راحتی و آسایشی کم‌نظیر دارد و عادت کردن به رانندگی با آن بسیار آسان است. به‌عنوان یک خودروی قوی برای رانندگی روزانه، S۳ خود را به‌عنوان یکی از نامزدهای اصلی می‌تواند مطرح کند.

new-audi-s3-saloon-2017-12

new-audi-s3-saloon-2017-13

مشخصات اصلی آئودی S3

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *