نسخه‌های هایبرید فورد ترانزیت، ماستنگ و F-150 تا سال 2020 می‌آیند

نسخه‌های هایبرید فورد ترانزیت، ماستنگ و F-150 تا سال 2020 می‌آیند

فورد اخیراً مشخصات هفت مدل از مجموع سیزده مدل برقی آینده خود را اعلام کرد. در این میان نام ماستنگ هایبرید، F-150 هایبرید و ترانزیت پلاگ-این هایبرید نیز به چشم می‌خورد.

2020-ford-mustang-a-pony-car-for-the-people-and-the-track

علاوه بر نسخه‌ الکتریکی مدل‌های موجود، یک شاسی‌بلند تمام برقی با برد مسافت حدودی 300 مایل (483 کیلومتر) در تأسیسات فلَت راک (Flat Rock) روی خط تولید رفته و در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. جدای از سایر گزینه‌ها، تولید برادر هایبرید ماستنگ بسی جای تعجب و شگفتی دارد! بنا بر گفته‌های خودِ کمپانی، برای این نسخه از یک پیشرانه درون‌سوز هشت سیلندر با گشتاور در دسترس بیشتر استفاده می‌شود. پس از رونمایی در 2020 نیز، بازار آمریکای شمالی نخستین مقصد آن خواهد بود.

2020-ford-mustang-02

طبق برنامه‌ها F-150 هایبرید سال 2020 راهی خاورمیانه و آمریکای شمالی می‌شود. مدل تولیدیِ نهایی ظرفیت حمل بار و یدک‌کشی فوق‌العاده‌ای داشته و با قوای محرکه برقی خود به‌عنوان نوعی ژنراتور متحرک عمل می‌کند. در مورد ترانزیت قضیه کمی متفاوت است. فورد می‌خواهد گونه پلاگ-این هایبرید آن را پیش از 2019 در اروپا عرضه کند. بدین‌وسیله هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت در شهرهای پرترافیک قاره سبز به میزان زیادی کاهش می‌یابد. بخشی از این پروژه نیز به ناوگان پلیس کشورها اختصاص دارد.

Ford F150 Atlas 2015

این اولین بار است که فورد در راستای افزایش بازدهی مصرف سوخت و کارایی کلی محصولاتش و نیز به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری عظیم 4.5 میلیارد دلاری خود برای تبدیل شدن به یک برند موسوم به Auto and Mobility، بلوک بنزینی اکوبوست را با موتور الکتریکی ادغام می‌کند. مارک فیلدز (Mark Fields) مدیر کمپانی دراین‌باره گفته: همچنان که هر روز مردم بیشتری در سرتاسر دنیا به خودروهای الکتریکی روی می‌آورند، ما نیز باید محصولات و خدمات بسیار وسیعی در این زمینه ارائه کنیم. همچنان که از سرمایه‌گذاری‌ها و تصمیمات جدیدمان پیداست، معتقدیم که خودروهای برقی به‌زودی انواع بنزینی را پشت سر خواهند گذاشت.

Ford F150 Atlas concept

این خودروساز همچنین در حال کار روی فناوری شارژ بی‌سیم باتری خودروهای آینده خود می‌باشد. بدین‌سان دیگر نیازی به استفاده از کابل شارژ نیست و با پارک کردن در محل معین فرآیند شارژ به‌صورت خودکار آغاز می‌گردد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *