نخستین رانندگی با نیسان کیکس مدل 2018

نخستین رانندگی با نیسان کیکس مدل 2018

سام کاویانی: کیکس به زودی می‌آید تا جایگزین جوک در این نقطه از عالم گردد. جوک، این ساخته جنجالی نیسان، بزرگ مرد کوچکی بود که حیاتی به غایت افسانه‌ای وار داشت و در تمامی ادوار تولید، خیل عظیمی از مشتاقان پرشور را به سحر خود مفتون و اسیر نمود؛ اما چون دیگر افسانه‌های تاریخ که مأموریت قهرمان آن با چشم برهم زدنی خاتمه می‌پذیرد، جوک هم به ساحل آرامش خواهد پیوست و مسند گرانسنگ خود را به قهرمان دیگری محول خواهد نمود، قهرمانی به نام کیکس، قهرمانی که می‌رود غوغایی سخت را در سرتاسر گیتی و ازجمله خاورمیانه به راه اندازد.

Nissan Kicks 2017

کیکس (KICKS) یک کراس‌اوور کامپکت است که برای اولین مرتبه، در گرماگرم بازی‌های المپیک تابستانی سال 2016 ریو پا به عرصه وجود نهاد. فروش آن از پنجمین روز ماه آگوست همان سال در برزیل آغاز و تا پایان سال نیز به مابقی بازارهای آمریکای لاتین معرفی شد. بنا به تقاضای برزیل، تولید این خودرو در وهله نخست به شعبه مکزیکی نیسان محول شد، شعبه‌ای که هم‌اینک کیفیت ساخته‌های آن به محک و معیاری برای دیگر توابع فرامرزی نیسان بدل شده است. سپس در سال 2017 میلادی، تولید این خودرو در خود شهر ریودوژانیرو برزیل استارت خورد. شرکت نیسان برای فروش کیکس در 80 کشور دنیا برنامه‌ریزی نموده است و بنا به ادعای متصدیان آن،90 درصد از قطعات این خودرو ساخته شده در همان محل تولید است، محل‌هایی که فعلاً تنها به دو خطه پهناور برزیل و مکزیک منحصر شده‌اند.

nissan-kicks-2017-02

nissan-kicks-2017-1

نمای ظاهری کیکس آکنده از المان‌های جدید و هویت‌بخش است، عناصری که پیش‌تر در خودروی کانسپت SWAY نیز مشاهده شد. ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره V شکل نیسان، چراغ‌های بومرنگی در جلو و عقب و طرح شناور سقف، اشاره داشت.

nissan-kicks-30

این خودرو بر مبنای پلت‌فرم V شرکت نیسان تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که با مدل جوک همسان و مشترک است. نیسان کیکس با دو پیشرانه 1.6 لیتری ظاهراً متفاوت و با توانی نزدیک به یکدیگر، عرضه می‌شود. یکی از این دو پیشرانه از توانی معادل 113 اسب بخار برخوردار است و عمدتاً در خود برزیل عرضه می‌شود و آن دیگری نیز، با توانی معادل 118 اسب بخار در دیگر کشورهای آمریکای لاتین فروخته می‌شود. البته ناگفته نماند که پیشرانه نسخه برزیلی این خودرو قدری متفاوت بوده و قابلیت بهره‌گیری از سوخت اتانول را هم داراست. توان حاصل از پیشرانه این خودرو با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

thumb_14718_default_large

چندی پیش سایت «DRIVEARABIA» نسخه‌ای از این خودرو مورد بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیم یکایک شما خوانندگان عزیز می‌کنم.

Nissan Kicks 2017

نیسان ما را به یک رویداد شگفت‌انگیز در دوبی دعوت نمود. تنها به ما گفته شد که موضوع این رویداد درباره گونه جدیدی از کراس‌اوور خواهد بود. بعداً مشخص شد که این کراس‌اوور، نیسان کیکس مدل 2018 است. خبر جالب‌تر اینکه، خودروی مذکور جایگزین نیسان جوک و تیدا در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد شد و حتی در دیگر بازارها ازجمله لبنان و اردن نیز فروخته می‌شود.

nissan-kicks-01

نیسان کیکس یک کراس‌اوور ساب کامپکت دیفرانسیل جلو می‌باشد که بر مبنای پلت‌فرم نیسان جوک تکوین و توسعه یافته است، اما ابعاد کلی آن کمی بزرگتر است. طرح این خودرو از تم مشترک جدید نیسان پیروی می‌کند، تمی که شروع آن با مدل ماکسیما آغاز شد. گو اینکه تشابه بین کیکس و ماکسیما از چند خط هویتی فراتر نمی‌رود. ما با مدل پایه نیسان کیکس رانندگی نمودیم ولی ظاهر این خودرو با وجود تجهیزاتی چون رینگ‌های استیل 16 اینچی، ریل‌های سقفی، اسپویلر عقب و تریم نقره‌ای سپر جلو، شباهتی به یک نسخه پایه ندارد. تیپ‌های بالاتر کیکس با رینگ‌های آلومینیمی 17 اینچی و معدودی از تریم های رنگی بدنه چندان متفاوت از مدل پایه آن به نظر نمی‌رسند.

nissan-kicks-05

هرچند ممکن است که نیسان کیکس کراس‌اوور کوچکی باشد، اما کابین آن با توجه وجود حجم فراوانی از فضا برای سر، پا و صندوق عقب، فضای بیشتری را نسبت به خودروی جاداری چون نیسان تیدا پیشکش سرنشینان خود می‌کند. ضمن اینکه، خودروی تحت تست ما از صندلی‌های تاشو 60/40 عقب بهره می‌برد و یک تور بارگیری و یک محفظه پلاستیکی یدکی هم در صندوق عقب، جزییات کوچکتر آن را شامل می‌شدند. بادگیر نیز در خودروی ما جز لوازم آپشن به شمار می‌آمد. متریال به کار رفته در کابین منحصراً شامل پلاستیک‌های سخت می‌شد؛ اما جو ناشی از کاربرد این ماده با جزییاتی چون پدهای داخل درب‌ها و القاء حس پارچه گونه برخی دیگر از اجزا، می‌شکند. بخشی از داشبورد خودروی تحت آزمون ما را به نحو جالب توجهی، بافت فرو رفته و یا “چال مانند” فرا گرفته بود، اما در تیپ‌های بالاتر تکه‌های چرمی روی پانل داشبورد را پوشانده است.

thumb_14711_default_large

حداقل امکانات موجود در خودروی ما که مدل پایه کیکس بود شامل مواردی چون: سامانه ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دستی،2 عدد اسپیکر ساده با درگاه USB و اتصالات بلوتوث و تجهیزات ایمنی ازجمله 2 عدد کیسه هوا،ABS با EBD،ESP و سامانه کمکی شروع حرکت از روی تپه و سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها، می‌شد. ضمن اینکه چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی و چرخ‌های عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌بردند. تجهیزاتی چون سامانه “پویایی هوشمند نیسان” و مانیتور دید پیرامونی (AVM) و سیستم پایش جسم متحرک (MOD) و سنسورهای پارک و کیسه‌های هوای جانبی تنها منحصر به تیپ‌های بالاتر کیکس است. در تیپ پایه، شما امکاناتی چون لامپ‌های LED روشنایی در روز، چراغ‌های اتوماتیک، لامپ‌های مه شکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی، پشت آمپر دیجیتالی و مواردی از این دست را مشاهده نمی‌کنید.

thumb_14712_default_large

thumb_14714_default_large

thumb_14713_default_large

thumb_14720_default_large

nissan-kicks_2017_-55-source

nissan-kicks_2017_-81-source

thumb_14717_default_large

Nissan Kicks 2017

thumb_14719_default_large

nissan-kicks_2017_-66-source

Nissan Kicks 2017

مشخصات کلی نیسان کیکس (سفارش امارات)

  • حجم موتور: 1598 سی‌سی
  • توان: 118 اسب بخار
  • گشتاور: 149 نیوتن‌متر
  • شتاب صفر تا صد: 12 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
  • طول/عرض/ارتفاع: 4290/1760/1590 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: 2610 میلی‌متر
  • وزن خالص:1142 کیلوگرم
  • نوع گیربکس: اتوماتیک CVT
  • محل ساخت نسخه‌های صادراتی به امارات: کشور مکزیک
  • قیمت: 56,300 الی 68,500 درهم (بسته به تیپ مربوطه)

منابع:
YALLAHMOTOR.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *