نخستین تصاویر جاسوسی از نسل جدید آئودی A1

نخستین تصاویر جاسوسی از نسل جدید آئودی A1

مدت‌ها است که خبری از آئودی A1 نبوده است اما در حال حاضر مطمئن شدیم که آئودی کوچک‌ترین محصول خود را فراموش نکرده و در حال کار بر روی ساخت نسل جدید آن است چراکه پروتوتایپی از این خودرو در حال آزمایش‌های زمستانی در اسکاندیناوی دیده شده و تصاویر جاسوس آن انتشار یافته است. نسل دوم A1 توسط لایهٔ نازکی از پوشش‌ها استتار شده است و به همین دلیل می‌توان فهمید که نسل جدید این خودرو از طراحی تکاملی بهره می‌برد؛ بنابراین به نظر می‌رسد ارباب حلقه‌ها با عدم ایجاد تغییرات کلی در طراحی بیرونی نسل دوم A1 یک‌بار دیگر رویه‌ای محافظه‌کارانه را در پیش گرفته است.

2019-audi-a1-spy-photo2

با وجود پوشش‌های استتاری بازهم می‌توان برخی تغییرات ظاهری A1 جدید را تشخیص داد. با توجه به این تصاویر جاسوسی می‌توان فهمید که آینه‌های جانبی تغییر کرده و بالاتر در کنار ستون A نصب شده‌اند، خط پنجره‌ها نیز تغییر کرده و در قسمت درهای عقب زاویهٔ بیشتری پیدا کرده است و به نظر می‌رسد لچکی عقب هم حذف گردیده باشد هرچند که ممکن است در زیر پوشش‌ها پنهان شده باشد. علاوه بر این، جلوپنجره و چراغ‌های عقب هم عریض‌تر شده‌اند.

audi-a1-1

خودروی در حال آزمایش در جلو دارای چراغ‌های هالوژن است اما به‌احتمال‌زیاد آئودی برای نسل آیندهٔ A1 آپشن چراغ‌های تمام LED جلو را هم ارائه خواهد کرد. همچنین گزارشاتی نشان می‌دهند که این سوپرمینی آلمانی لوکس‌تر از قبل خواهد شد. علاوه بر این، گفته می‌شود که آئودی قصد دارد در نسل جدید A1، نسخهٔ سه‌در را حذف کرده و آن‌را فقط به‌صورت پنج‌در به بازار عرضه کند که در حال حاضر با نام اسپرت‌بک شناخته می‌شود.

audi-a1-2

بااینکه طراحی بیرونی A1 جدید چندان با نسل فعلی متفاوت نیست اما کابین آن تغییرات قابل‌توجهی بیشتری را تجربه خواهد کرد تا موقعیت A1 را در سگمنت شلوغ سوپرمینی‌ها تثبیت کند؛ بنابراین انتظار داریم در داخل نسل جدید این خودرو شاهد استفاده از پلاستیک نرم بیشتر و صفحه آمپر تمام دیجیتال باشیم درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آن‌هم بروز خواهد شد.

2019-audi-a1-spy-photo4

گفتیم که آئودی برنامه دارد نسل جدید A1 را لوکس‌تر از قبل نماید. از سوی دیگر، طبق شایعاتی آئودی قصد دارد در سال 2019 خودروی شهری کوچک‌تری را با قیمتی کمتر به‌عنوان خودروی پایه به بازار عرضه کند بنابراین این امر احتمال صحت گزارشات مذکور را بیشتر می‌کند چراکه در این صورت آئودی می‌تواند نسل جدید A1 را به خودروی لوکس‌تر و گران‌قیمت‌تری تبدیل کند.

2019-audi-a1-spy-photo

اما بازگردیم به نسل دوم A1. این خودرو بر روی کوتاه‌ترین نسخه از پلت‌فرم MQB ساخته خواهد شد و با پیشرانه‌های سه و چهار سیلندر بنزینی و دیزل توربوشارژ به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانهٔ پایهٔ این ماشین یک واحد 1 لیتری سه سیلندر خواهد بود و در انتهای لیست موتورها نیز نمونهٔ اسپرت و قدرتمند S1 قرار خواهد گرفت درحالی‌که شانس کمی هم برای عرضهٔ نسخهٔ RS1 وجود دارد. همچنین به‌احتمال‌زیاد ساخت یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم در دستور کار قرار دارد.

2019-audi-a1-spy-photo3

هم‌اکنون نسل فعلی A1 در کارخانهٔ آئودی در بروکسل بلژیک تولید می‌شود اما نسل دوم آن توسط سئات و در اسپانیا تولید خواهد شد. انتظار می‌رود نسل دوم آئودی A1 در سال 2018 معرفی شده و با مدل 2019 به بازار عرضه گردد.

2019-audi-a1-spy-photo5

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *