ناآشنایی 60 درصد راننده‌های آمریکایی با خودروهای الکتریکی

ناآشنایی 60 درصد راننده‌های آمریکایی با خودروهای الکتریکی

یک نظرسنجی که تازه انجام‌ شده پیشنهاد می‌کند ما هنوز راه زیادی برای آموزش عموم در رابطه با خودروهای پلاگین در پیش داریم. مطابق نتایج حاصل از Altman Vilandrie & Company 60 درصد راننده‌های آمریکایی می‌گویند که با خودروهای الکتریکی آشنا نبوده و 80 درصد آن‌ها هرگز رانندگی این خودروها را بر عهده نداشته‌اند.

Mercedes-Benz S500 plug-in hybrid

زمانی که از رانندگان درباره‌ی دلایل عدم انتخاب خودروهای الکتریکی پرسیده شده،85 درصد آن‌ها گفته‌اند که فقدان جایگاه‌های شارژ دلیل این امر است. از دیگر دلایل می‌توان به هزینه‌های بالا (83 درصد) و عدم قطعیت درباره‌ی مدت‌زمان شارژ (74 درصد) اشاره کرد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که فکر محدوده‌ی حرکتی یک نگرانی وسیع است. این امر برای 87 درصد افرادی که بیش از 3 ساعت در حال رانندگی هستند یک مشکل بوده و 72 درصد افرادی که زیر یک ساعت در روز رانندگی می‌کنند نیز درباره‌ی محدوده‌ی حرکتی نگران هستند.

tesla supercharger

علیرغم این اعداد منفی، اگر دیگر جنبه‌ها را در نظر بگیرید آینده‌ی خودروهای الکتریکی خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد. از میان 2500 راننده‌ای که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند تنها 3 درصد آن‌ها در حال حاضر مالک خودرویی الکتریکی هستند اگرچه که 10 درصد افراد گفته‌اند برنامه‌ای برای خرید خودروی الکتریکی در آینده دارند؛ و 60 درصد راننده‌هایی که گفته‌اند خودرویی الکتریکی را تجربه کرده‌اند از این تجربه لذت برده و تنها 8 درصد از تجربه‌ی خود لذت نبرده‌اند. این گروه استراتژیست اشاره می‌کند که بهای 35 هزار دلاری این بهای جادویی است که به گسترش خرید و استفاده از خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-15

مدیر ارشد موسسه‌ی انجام دهنده‌ی این نظرسنجی می‌گوید:

قیمت خودرو یک مسئله اساسی است و تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که مدل‌های قابل‌ابتیاع‌تر می‌توانند درک خریداران از خودروهای الکتریکی را تغییر دهند. خودروهای الکتریکی و خودران آینده‌ی حمل‌ونقل شخصی هستند اما خودروسازها باید از هیجان مصرف‌کننده‌ها در رابطه با خودروهای الکتریکی کنونی اطمینان حاصل کنند و این موضوع فراتر از مزیت‌های زیست‌محیطی مشهود است.

در نهایت این نظرسنجی خاطرنشان می‌سازد که راننده‌های مسن‌تر از 65 سال به احتمال زیاد خودروهای الکتریکی ساخت فورد یا فولکس‌واگن را انتخاب می‌کنند درحالی‌که خریداران جوان‌تر بیشتر جذب مرسدس و تسلا می‌شوند.

e-golf-1

2016 Tesla Model-S

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *