مقایسه سیستم‌های روشنایی زنون و LED

مقایسه سیستم‌های روشنایی زنون و LED

همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده از چراغ‌های جلوی زنون باعث بهبود دید و ایمنی و البته زیبایی خودرو نسبت به نمونه‌های هالوژنی استاندارد می‌شوند.

2017-Toyota-86-LED-headlamps

اما درباره‌ی قدم بعدی‌ای که در تکامل سیستم‌های روشنایی خودرو برداشته شده نظرتان چیست؟ آیا چراغ‌های LED واقعاً دیدی واضح‌تر از جاده را در شب فراهم می‌کنند؟ خوشبختانه دو دستگاه پورشه 911 به تازگی برای بررسی اینکه کدام سیستم بهتر است با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

Headlight Comparison: Laser v LED v HID Xenon v Halogen
Headlight Comparison: Laser v LED v HID Xenon v Halogen

Next-generation Mercedes LED headlights

در نهایت باید گفت اگر جیب پرپول تری دارید و چراغ‌های LED را انتخاب می‌کنید پس می‌توانید از مزیت‌های بیشتری بهره‌مند شوید. در اینجا باید گفت چراغ‌های جلوی زنون اساساً نسخه‌های روشن‌تر و قوی‌تر چراغ‌های عادی هستند، اما چراغ‌های LED کاملاً متفاوت بوده و بجای فیلامنت و گاز از دیودها و الکترون‌ها استفاده می‌کنند.

2014-kia-forte-ex-gdi-sedan-headlight

به همین خاطر چراغ‌های LED می‌توانند کوچک‌تر طراحی شوند و البته طول عمر بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر انرژی کمتری را نسبت به زنون ها استفاده کنند. البته ساخت سیستم‌های LED هزینه‌ی بیشتری را طلب می‌کند و به همین دلیل است که برای خرید نمونه‌های LED باید دست خودتان را به میزان بیشتری در جیب مبارک فرو کنید!

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *