مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 5 تورینگ، مرسدس E کلاس استیت و آئودی A6 آوانت

مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 5 تورینگ، مرسدس E کلاس استیت و آئودی A6 آوانت

اخیراً ب‌ام‌و نسخه‌ی تورینگ از ششمین نسل سری 5 محبوب را معرفی کرده است. این تورینگ معروف نمایی فوق‌العاده و تجهیزات زیاد دیده شده در برادر سدان را دارد اما باید در زمان عرضه به بازار با رقبای سرسختی مبارزه کند. مرسدس بنز E کلاس استیت هنوز هم جدید بوده و ظاهری بسیار زیبا و البته سواری مناسبی دارد. اگرچه که آئودی A6 آوانت کمی پیرتر است و سال آینده با نسل جدید جایگزین خواهد شد اما هنوز هم جذابیت‌های بصری زیادی داشته و یک خودروی همه‌کاره‌ی عالی به شمار می‌رود؛ اما بیایید از نظر ظاهری و تصویری این سه آلمانی کاربردی را باهم مقایسه کنیم.

bild-vergleich-bmw-5er-touring-g31-audi-a6-avant-mercedes-e-klasse-t-modell-02

همه‌ی این مدل‌ها از نمای جلو شبیه نسخه‌های سدان خود هستند؛ بنابراین در بخش جلو خیلی وارد نمی‌شویم زیرا قبلاً آن‌ها را مقایسه کرده‌ایم. ما نگاهی عمیق‌تر به بخش‌های واگن آن‌ها داشته و ترکیب‌بندی سقف آن‌ها را مقایسه خواهیم کرد.

bild-vergleich-bmw-5er-touring-g31-audi-a6-avant-mercedes-e-klasse-t-modell-01

در پروفایل کلی، ب‌ام‌و سری 5 تورینگ و آئودی A6 آوانت واقعاً نزدیک هم هستند اما این سری 5 است که بهتر عمل می‌کند. هر دو خودرو واقعاً شیک و جذاب بوده اما خط شانه‌ی سری 5 عضلانی‌تر بوده و نمایی جذاب‌تر و قدرتمندتر ایجاد می‌کند. هیچ شکی وجود ندارد که E کلاس استیت یک خودروی زیباست اما فاقد جذابیت بصری ویژه مخصوصاً در مقایسه با سری 5 است. آئودی نیز کمی محافظه‌کارتر از سری 5 عمل کرده اما هنوز هم خیال‌انگیزتر بوده و ظاهر آن به گونه‌ای است که به بیننده القا می‌کند تکنولوژی بالاتری دارد. همچنین افرادی معدودی طرفدار ستون D مرسدس بوده‌اند.

bild-vergleich-bmw-5er-touring-g31-audi-a6-avant-mercedes-e-klasse-t-modell-04

از نظر ظاهر پشتی فکر می‌کنیم که A6 آوانت بهترین نما را دارد و پس از آن نیز سری 5 تورینگ و E کلاس استیت قرار می‌گیرند. چراغ‌های عقب آئودی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً بالاتر از پلاک خودرو قرار گرفته و نمای گیراتری ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های عقب سری 5 نیز خوب هستند اما نمای عقب آن کمترین هیجان را داشته است؛ اما نمای عقب مرسدس کمی مضحک به نظر می‌رسد. نمای پشت خودرو نه تنها جذاب نیست بلکه به گونه‌ای یادآور تویوتا کمری نیز هست. این موضوع یک شرمساری است زیرا کلیت E کلاس ظاهری شیک و راضی‌کننده دارد اما بخش عقب یک نقطه‌ضعف به شمار می‌رود.

bild-vergleich-bmw-5er-touring-g31-audi-a6-avant-mercedes-e-klasse-t-modell-03

داخل کابین هر سه خودرو شاهد فضای زیاد و کاربرد بالا هستیم. فضای بار سری 5 تورینگ 565 لیتر بوده که قابل افزایش به 1680 لیتر است. آئودی جادارتر است به گونه‌ای که با تاکردن صندلی‌ها می‌توان ظرفیت صندوق را از 570 به 1700 لیتر افزایش داد. موضوع جالب و احساس‌برانگیز اینکه بنز در بحث فضای داخلی توانسته آئودی شکل گرفته بر مبنای طراحی دیفرانسیل جلو را شکست دهد به گونه‌ای که فضای بار 640 لیتری قابل افزایش تا 1820 لیتری دارد.

bild-vergleich-bmw-5er-touring-g31-audi-a6-avant-mercedes-e-klasse-t-modell-05

در بحث شکل و ظاهر کلی به نظر ما ب‌ام‌و سری 5 تورینگ زیباترین خودرو بوده و آئودی A6 آوانت علیرغم سن بالای خود با فاصله‌ای اندک در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و پس از آن نیز مرسدس E کلاس استیت به مکان سوم بسنده می‌کند. هرچند هر سه خودرو در کل جذاب بوده و مالک خود را راضی خواهند کرد. مرسدس بنز خودروی بدشکلی نیست اما در برابر آئودی و ب‌ام‌و کمی جذابیت کمتری دارد.

منبع: bmwblog

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *