معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

بیش از 6 ماه از مشخص شدن برنامه سایپا برای عرضه مدل هاچ بک ساینا می گذرد و ظرف ماه های اخیر نیز زمزمه های ارائه این محصول با گیربکس اتوماتیک به عنوان ارزان قیمت ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران شنیده میشد.

در همین حین و به شکل موازی، سایپایی ها از توسعه خودرو 212 تا اواخر امسال خبر می دادند اما امروز مشخص شد که 212 در واقع کُد فنی پروژه ساینا هاچ بک است که خود فیس لیفت تیبا هاچ بک به حساب می آید اما قرار است با نامی کاملا جدید “کوییک” روانه بازار شود.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

آنطور که از بیانیه سایپا مشخص است این نام با توجه به تلفظ راحت در فارسی و انگلیسی و هم نام بودن با چند منطقه در کردستان و هرمزگان انتخاب شده است، اما در عین حال به نظر می رسد که ارتباط منطقی مشخصی بین نام های تیبا، ساینا و کوییک وجود ندارد، به خصوص که کوییک اساسا چیزی نیست جز ساینا هاچ بک و نامگذاری یک خودرو هاچ بک با نامی متفاوت از مدل سدان حتی در رویه عجیبخودروسازان داخلی هم تاکنون مصداقی نداشته است.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

آنطور که از تصاویر اولیه مشخص است، کوییک در نمای جلو تفاوت چندان بزرگی با ساینا سدان ندارد و تغییرات سپر جلودر جهت اسپرت نشان دادن چهرهخودرو اعمال شده اند، اضافه شدن دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیر های پلاستیکی در جهت هم سو سازی کوییک با مُد رایج در جهان خودرو برای ساخت هاچ بک های کراس انجام شده و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک سپر اسپرت و چراغ هایی هستیم که نسبت به تیبا هاچ بک بسیار ظریف و حساب شده طراحی شده اند.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

در طراحی ساینا از سپر جلو ساده تری نسبت به کوییک استفاده شده است.
در طراحی ساینا از سپر جلو ساده تری نسبت به کوییک استفاده شده است.

همانطور که از سوابق درخشان خودروسازان داخلی انتظار می رود اینبار نیز به جز گیربکس که احتمالا با همکاری شرکت بلژیکی پانچ به سایپا راه یافته است، با مورد جدید دیگری مواجه نیستیم، موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می آید.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

آپشن های کوییک

اما کوییک به امکانات و ویژگی های دیگری غیر فنی ای نیز مجهز شده است که پیشتر در خانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می توان به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه های فول آپشن کوییک در دسترس خواهند بود.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

همچنین برای مدل اتوماتیک (با گیربکس CVT) سیستم فرمان برقی نیز جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده است که از جمله معدود تغییرات فنی پروژه کوییک (212) در مقایسه با تیبا و ساینا به نظر می رسد.

قیمت کوییک

سایپا هنوز به شکل رسمی قیمت کوییک را اعلام نکرده اما با توجه به روند قیمت گذاری های این خودرو ساز و ترتیب افزایش قیمت تیبا نسبت به پراید و ساینا نسبت به تیبا، می توان حدس زد که قیمت کوییک به خصوص در نسخه اتوماتیک و فول آپشن در محدوده 35 میلیون تومانتعیین شود و از این رو کوییک از نظر قیمتی به رقیبی گران قیمت برای پژو 206 هاچ بک تبدیل خواهد شد.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

جالب است بدانید که بر اساس نظر سنجی هفته های گذشته در دیجی لیگا، بیشر مخاطبان دیجیاتو انتخاب پژو 206 تیپ 2 دنده دستی را به ساینا هاچ بک اتوماتیک (کوییک) ترجیح دادند، حالا باید منتظر ماند و دید که موفقیت این مدل در شرایط واقعی بازار تا چه میزان می تواند باشد.

معرفی کوییک سایپا با قیمت 35 میلیون تومان؛ تیبا هاچ بک با چراغ های متفاوت و گیربکس CVT

50 میلیارد تومان هزینه برای چند تغییر جزئی؛ اعلام قیمت و مشخصات دنا پلاس و پژو 207i صندوق دار

تندر 90 پلاس ایران خودرو معرفی شد؛ جراحی زیبایی روی زشت ترین محصول رنو

سمند سورن توربو قیمت، مشخصات فنی و تجربه رانندگی؛ 50 درصد افزایش قدرت، 3 میلیون افزایش قیمت

پژو 207 صندوق دار اتوماتیک؛ گران ترین خویشاوند 206 در راه بازار

ساینا در برابر تیبا؛ مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *