معرفی نسل جدید سوبارو XV در نمایشگاه ژنو

معرفی نسل جدید سوبارو XV در نمایشگاه ژنو

سوبارو نمایشگاه خودروی ژنو امسال را برای معرفی نسل کاملاً جدید مدل XV خود انتخاب کرده است. خودرویی که وعدهٔ بهبود بسیاری را نسبت به نسل قبلی خود داده است درحالی‌که از همان فرمول سابق استفاده می‌کند. سوبارو XV بر اساس هاچ‌بک ایمپرزا ساخته می‌شود و درواقع نسخهٔ کراس‌اوور ایمپرزا به شمار می‌رود؛ اما نسل جدید این هاچ‌بک-کراس‌اوور، با الهام از کانسپت XV که سال گذشته به نمایش درآمد طراحی شده است درحالی‌که نسخهٔ تولیدی با سپرها، جلوپنجره، چراغ‌های متفاوت و محافظ‌های جانبی و زیرین، متمایزتر از مدل‌های قبلی شده و احساس کراس بیشتری نسبت به هاچ‌بک معمولی ایمپرزا دارد.

2018-subaru-xv-15

در نمای بیرونی XV جدید مانند تمامی کراس‌اوورهایی که بر اساس هاچ‌بک‌ها ساخته می‌شوند شاهد اضافه شدن پوشش‌های پلاستیکی محافظ به اطراف گلگیرها و روی سپرها و رکاب‌ها، افزایش ارتفاع و چراغ‌های دودی جلو هستیم که نمایی کراس‌اوور مانند به خودرو بخشیده و آن‌را از ایمپرزا متمایز می‌کند. در کنار این‌ها، XV به رینگ‌های 18 اینچی جدید و متفاوتی هم مجهز شده است درحالی‌که دو رنگ بیرونی خاکستری و نارنجی هم به لیست رنگ‌های آن اضافه شده است.

2018-subaru-xv-2

2018-subaru-xv-34

2018-subaru-xv-33

در داخل نسل جدید سوبارو XV نیز یک صفحه‌نمایش 8 اینچی در مرکز داشبورد نصب شده است که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه کرده و قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند را هم دارد. دیگر قسمت‌های کابین نیز مورد تجدیدنظر قرار گرفته و فضای بار و سرنشینان هم افزایش پیدا کرده است. نسل جدید XV بر روی پلت‌فرم جهانی جدید سوبارو ساخته شده است که موجب بهبود استحکام و دوام بدنه و شاسی ماشین به میزان 70 تا 100 درصد نسبت به نسل قبلی شده است. علاوه بر این، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سیستم تعلیق و نسبت فرمان نیز رخ داده است.

2018-subaru-xv-35

2018-subaru-xv-39

2018-subaru-xv-40

2018-subaru-xv-45

2018-subaru-xv-41

XV جدید از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تخت قبلی استفاده می‌کند اما سوبارو ادعا می‌کند که 80 درصد از قطعات این موتور جدید هستند. این تغییرات موجب افزایش جزئی در خروجی موتور شده و قدرت و گشتاور آن‌را به ترتیب به 155 اسب بخار و 196 نیوتن متر رسانده است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک لایناترونیک و سیستم چهارچرخ محرک به هر دو محور منتقل می‌شود. این گیربکس که حالت تعویض دندهٔ دستی هم دارد، نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

2018-subaru-xv-18

سوبارو نسل جدید XV را به یک حالت جدید بنام X مجهز کرده است که با بهینه‌سازی کنترل پیشرانه، سیستم چهارچرخ محرک و ترمزها، موجب افزایش قابلیت‌های رانندگی شده و در هنگام تشخیص لغزش تایرها کنترل بیشتری را برای خودرو به ارمغان می‌آورد؛ اما غیر از این‌ها، سوبارو به ایمنی XV جدید هم بسیار توجه داشته و بدین منظور آن‌را به تکنولوژی کمک‌رانندهٔ خود بنام EyeSight مجهز کرده است. این پکیج ایمنی شامل سیستم‌هایی چون ترمز پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی با سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، چراغ‌های جلوی تطبیقی و نوربالای اتوماتیک می‌شود.

2018-subaru-xv-38

subaru-xv-2018-1024-01

subaru-xv-2018-1024-02

subaru-xv-2018-1024-03

اما علاوه بر این، سیستم پایش عقب سوبارو هم در XV ارائه شده است که شامل سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کمک به تغییر خط و سیستم دستیار کمکی دنده‌عقب می‌شود. هنوز تیپ‌های مختلف نسل جدید سوبارو XV و قیمت‌گذاری آن اعلام نشده است اما این خودرو در اواخر سال جاری در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد درحالی‌که پیش از آن بار دیگر در نمایشگاه خودروی نیویورک در ماه آوریل نیز به نمایش درخواهد آمد.

2018-subaru-xv-3

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *