معرفی خودروی تغییر شکل داده‌شدهٔ ایرانی در سایت CarScoops!

معرفی خودروی تغییر شکل داده‌شدهٔ ایرانی در سایت CarScoops!

چند سال پیش بود که در سایت‌های مختلف خودروی تصویر یک خودروی عجیب ایرانی منتشر شد. این خودرو در اصل یک پراید معمولی بود که بدنهٔ آن توسط یک جوان علاقه‌مند و بااستعداد مهابادی به‌طور کامل تغییر کرده و از نو طراحی شده بود و گزارشی از آن نیز در مجله ماشین شمارهٔ 350 به چاپ رسید. برای طراحی این خودروی عجیب، کل بدنهٔ پراید باز شده و بدنه‌ای جدید از جنس کامپوزیت متشکل از رزین‌های پلی‌استر و الیاف شیشه برای آن طراحی شده است. در طراحی این خودرو از کانسپت ب‌ام‌و i8 الهام گرفته شده و برای چراغ‌های جلوی آن نیز از چراغ‌های پژو پارس استفاده شده است؛ اما علاوه بر طراحی بیرونی، جوان خوش‌ذوق مهابادی نمای داخلی پراید خود را هم تغییر داده و برای آن یک داشبورد جدید از جنس کامپوزیت طراحی کرده است که مجهز به سیستم پخش DVD و مانیتور است.

iran-car-1

اما چندی پیش که طبق معمول به سایت CarScoops برای بررسی اخبار جدید خودرو سر زدم با نکتهٔ جالبی مواجه شدم. این سایت پس از چند سالی که از ساخت این خودرو در ایران گذشته است، مطلبی در مورد آن منتشر کرده است. با توجه به اینکه شخصاً پرداختن به این خودروی دست‌ساز ایرانی در یک سایت خارجی برایم جالب بود برگردان فارسی مطلب CarScoops را در اینجا بیان خواهم کرد.

iran-car-2

این خودرو توسط یک مالک ایرانی به شکلی افراطی تغییر ظاهر داده است. هرچند ما به‌هیچ‌عنوان نمی‌دانیم که در زیر این پوسته چه خودرویی قرار گرفته است، اما واضح است که طراحی آن با الهام از ب‌ام‌و i8 صورت گرفته و طراحی پیشروی این سوپراسپرت آلمانی در قالب یک سدان جعبه‌ای شکل پیاده شده است. شاید چشم‌نوازترین عنصری از i8 که در این خودرو دیده می‌شود، طراحی طرفین عقب آن باشد که از طریق خطوطی به سقف متصل شده و چراغ‌های عقب نیز به‌صورت یکپارچه درون آن قرار گرفته‌اند. این یکی از برجسته‌ترین نکات طراحی نسخهٔ کانسپت ب‌ام‌و i8 بود که در کمال تعجب در نسخهٔ تولیدی هم ارائه شد.

bmw-i8-imitation

این طرفدار ایرانی ب‌ام‌و i8 سعی کرده است این ویژگی منحصربه‌فرد طراحی i8 را از طریق اجزایی سفیدرنگ که از دو طرف شیشهٔ عقب آغاز شده و به‌صورت منحنی تا پایین سپر می‌رسد، در خودروی خود اعمال کند؛ اما بخش دیگری از این خودروی عجیب ایرانی که با الهام از i8 طراحی شده است، بخش میانی سپر عقب و درِ صندوق بار است که به رنگ سفید بوده و نمایی شبیه به ب‌ام‌و i8 دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *