معرفی اشکودا کودیاک اسکات، تواناتر از قبل

معرفی اشکودا کودیاک اسکات، تواناتر از قبل

اشکودا نسخه‌ای خاص از خودروهای اکتاویا استیشن و راپید هاچ‌بک خود را با نام اسکات (Scout) عرضه می‌کند که نمایی کراس‌اوور مانند به این خودروها بخشیده و کمی به آنها توانایی آفرود اضافه میکند. حال خوشبختانه این برند متعلق به گروه فولکس‌واگن نسخهٔ اسکات را برای کراس‌اوور بزرگ کودیاک نیز ارائه کرده است. کاملاً شبیه به اکتاویا اسکات، عضو جدید خانوادهٔ کودیاک نیز جهت توانایی بیشتر در عبور از مسیرهای ناهموار، به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بوده و همچنین ارتفاع بیشتری هم از سطح زمین دارد.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-03

کودیاک اسکات با محافظ نقره‌ای‌رنگ زیر سپرهای جلو و عقب و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی استاندارد که انحصاراً در این نسخه ارائه می‌شود، از نمونه‌های دیگر متمایز شده است. علاوه بر این‌ها، نشان کوچک اسکات در روی گلگیرهای جلو نیز دیگر تغییر بیرونی این مدل نسبت به نسخه‌های استاندارد است. همین نشان در داخل خودرو روی داشبورد نیز چسبانده شده تا به راننده یادآوری کند که در حال رانندگی با نسخهٔ تواناتری از کودیاک است.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-05

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-06

نسخهٔ اسکات از تیپ میانی Ambition کودیاک قابل سفارش است و سیستم کمکی آفرود را به آن اضافه می‌کند. علاوه بر این، امکان انتخاب حالت رانندگی دلخواه از میان حالات گوناگون اقتصادی، راحت، معمولی، اسپرت، شخصی و برفی نیز در این خودرو وجود دارد. بسته به انتخاب هریک از این حالت‌ها، تنظیمات موتور، فرمان، گیربکس اتوماتیک و حتی تهویه مطبوع تغییر می‌کند. اشکودا همچنین در ارائهٔ تجهیزات برای کودیاک اسکات نیز بسیار دست‌ودل‌باز عمل کرده است به‌گونه‌ای که 10 رنگ نورپردازی LED داخلی مختلف، تودوزی چرم آلکانترا، پدال‌های فلزی، کف‌پوش و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه هفت بلندگو همگی به‌صورت استاندارد در این کراس‌اوور ارائه می‌شوند.

skoda-kodiaq_scout-2018-102

برای زیر کاپوت کودیاک اسکات سه پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است. مدل پایهٔ این خودرو با یک موتور 1.4 لیتری بنزینی TSI عرضه می‌شود که 150 اسب بخار قدرت داشته و کودیاک را در 9.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت و نهایتاً به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رساند. موتور بعدی یک واحد 2 لیتری بنزینی TSI با 180 اسب بخار قدرت است. کودیاک با این موتور ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. موتور آخر نیز یک نمونهٔ 2 لیتری دیزلی TDI است که با دو سطح قدرت 150 اسب بخار و 190 اسب بخار عرضه می‌شود. شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت کودیاک اسکات با نمونهٔ ضعیف‌تر به ترتیب 9.5 ثانیه و 200 کیلومتر در ساعت و در نسخهٔ قوی‌تر 8.9 ثانیه و 210 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-02

صرف‌نظر از نوع موتور، تمامی مدل‌های کودیاک اسکات مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند و ارتفاع مناسبی معادل 19.4 سانتیمتر از سطح زمین دارند که ثابت می‌کند این یک SUV مناسب برای عبور از جاده‌ای ناهموار است. همچنین جای نگرانی بابت آسیب دیدن قسمت‌های زیرین خودرو هم وجود ندارد چراکه کودیاک اسکات به پکیجی شامل حفاظت بیشتر از قسمت زیرین، موتور، خطوط سوخت و کابل‌ها مجهز شده است. اشکودا گفته است که کودیاک اسکات و نمونهٔ SportLine این خودرو به همراه محصولات جدید دیگری در ماه مارس در نمایشگاه ژنو 2017 به نمایش درخواهند آمد که شاید منظور از محصولات دیگر، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل راپید یا سیتیگو باشد. همچنین رئیس اشکودا تأیید کرده است که اعضای خانوادۀ کودیاک با ارائهٔ نسخهٔ اسپرت و عملکردی RS بازهم افزایش پیدا خواهد کرد.

skoda-kodiaq_scout-2018-1024-04

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *