مشخصات سمند ال ایکس سال LX

مشخصات سمند ال ایکس سال LX

سمند سال که به سمند 85 هم معروف است ، در راستای ارتقاء هر چه بیش تر نام LX با تحولاتی بیش تر به بازار عرضه و جایگزین LX شد . تغییرات ایجاد شده در سمند سال نسبت به ال ایکس را از طراحی داخلی شروع می کنیم . سطح کیفی موارد استفاده شده در داشبورد خودرو افزایش یافته اند و در آن از موكتهای كف طرح تافتینگ، كفپوشهای فرشی و داشبورد طرح SLUSH MOULDING استفاده شده است . در این مدل پمپ بنزین به داخل باک منتقل شده و دیگر صداهای اضافی به اتاق منتقل نمی شوند . با استفاده از سیستم پخش Alpine به جای سیستم پخش قبلی سمند ال ایکس کیفیت سیستم صوتی این خودرو با استفاده از 4 بلند گو افزایش یافته و علاوه بر این موارد کارآیی سیستم هشدار دهنده خودرو و عملکرد سنسور های عقب بهبود یافته اند . مکانیزم تنظیم الکتریکی صندلی های جلو هم با کاهش صدای تغییرات و افزایش سرعت و در کل بهبود این عملکرد ها شرایط بهتری را به وجود آورده اند .

دو معضل بزرگ ال ایکس در سمند سال مورد بررسی و ارتقاء قرار گرفته اند . ترمز ها از نظر قدرت و عملکرد ارتقاء نسبی پیدا کرده اند ، در سیستم تعلیق خودرو نیز برای عملکرد بهتر و نرم تر شاهد تغییراتی هستیم و شلنگ های سوخت رسانی تغییر یافته اند .

samandlx-88

از جمله تغییرات دیگری که در بخش داخلی خودرو می توان به آن ها اشاره کرد ، همرنگ شدن کمربند های ایمنی با تجهیزات رفاهی داخلی خودرو و نرم تر شدن موارد مورد استفاده در داشبورد جدید سمند سال هستند .
در طراحی خارجی این خودرو لنز عدسی ها در چراغ جلو حذف شده اند اما این تغییر آن چنان که باید تفاوت خاصی در دید بیننده ایجاد نمی کند . جلوپنجره جدید سمند سال طراحی به روز تر و متفاوت تری را نسبت به ال ایکس نشان می دهد اما همچنان از نظر طراحان خودرو در ایران این رویه جذابیت های نمای جلو سمند ال ایکس را از بین برده است . سپر و چراغ های عقب نیز تغییراتی در جهت بهبود طراحی فنی بوده اند .
رینگ های 5 پره جایگزین رینگ های قبلی ال ایکس شده اند و نمایی متفاوت از کناره ها را بوجود آورده اند . ستون درب ها تقویت شده اند و درب های جلو به سیستم خود بستگی که باعث بسته شدن راحت تر درب ها می شوند مجهز شده اند .
موتور ملی نیز یکی از انواع موتورهای قابل انتخاب برای این خودرو است. موتور ملی با كد EF7 دارای حجم موتور ‌7/1 لیتری و تنفس طبیعی، با ‌100سی‌سی حجم موتور كمتر نسبت به موتور حال حاضر سمند كه طراحی گروه psa فرانسه است، در حالت كار با بنزین ‌20 درصد و در حالت استفاده از گاز حتیاز موتور كنونی سمند بنزین‌سوز توان بیشتری دارد.

samand lx

دستیابی به منحنی گشتاور مطلوب‌تر با حداكثر گشتاور شش درصد بیشتر ازموتور كنونی سمند در حالت بنزین‌سوز، از جمله مشخصات این موتور است. همچنین حداكثر افت توان در حالت گاز سوز بودن نسبت به بنزین شش درصد استكه از نظر راننده آن چنان محسوس نیست . در حالی كه این میزان برای موتورهای موجود ‌11 تا ‌15 درصد گزارش شده است.

samand-lx

عدم نیاز به تعمیرات اساسی موتور تا 250 هزار کیلومتر و تعویض شمع تا بیشاز 20 هزار کیلومتر ضمن عمر بالای روغن بیش از 12 هزار کیلومتر نیز از دیگرامتیازات این موتور است . اما مهم ترین نکته ای که EF7 را دوست داشتنی تر از موتور فعلی سمند می کند کاهش مصرف سوخت تا 30 درصد و افزایش قدرت به میزان 17 اسب بخار است .

برگرفته از سایت: p30city.net

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *