مروری بر قسمت سوم گرند تور؛ آرامش پس از طوفان

مروری بر قسمت سوم گرند تور؛ آرامش پس از طوفان

پس از بازگشتی با شکوه در اپیزود اول و انجام عملیاتی سراسر طنزآمیز در اپیزود دوم، قسمت سوم مجموعه گرند تور با عنوان اپرا، هنر و دونات (Opera, Arts and Donuts) در دوم دسامبر پخش شد. این بار چادر برنامه در شهر بندری ویتبای انگلستان دایر شده بود و در واقع سه مجری برای اولین بار پس از خروج از تاپ گیر به سرزمین مادری خود بازگشته بودند.

grand-tour-ep3-2

grand-tour-ep3

طبق انتظار برنامه با هیجان سه مجری و در زیر بارش باران آغاز شد. پس از شوخی های همیشگی آنها در استودیو، این سه به ایتالیا رفته و با انتخاب خودروهای مورد علاقه خود تور بزرگی را در شهرهای این کشور زیبا ترتیب دادند.

grand-tour-ep3-3

grand-tour-ep3-4

خودروی انتخابی کلارکسون جدیدترین ساخته استون مارتین یعنی DB11 با موتور 600 اسب بخاری و اتومبیل انتخابی می یک دستگاه رولزرویس دان (Dawn) با موتور 560 اسب بخاری بود؛ هموند هم با یک دستگاه داج چلنجر هلکت SRT با قدرت 707 اسب بخار و دو کامیون که پر از لاستیک برای دود کردن بودند، به آنها ملحق شد!

grand-tour-ep3-5

grand-tour-ep3-6

از اینجا به بعد برنامه روندی نسبتا یکنواخت به خود گرفته و بیشتر شاهد مناظر رویایی مخصوصا در منطقه تاسکنی (Tuscany) هستیم. البته مانند همیشه، در طول سفر سه مجری مدام خودروها همدیگر را مورد تمسخر قرار می دادند که در این بین رنگ خاص خودروی کلارکسون بیشتر دست مایه طنز قرار گرفته بود.

grand-tour-ep3-7

grand-tour-ep3-8

می و هموند تاکید داشتند که رنگ خودروی وی قهوه ای است! در حالی که کلارکسون زیر بار نرفته و آن را گونه ای خاص از رنگ نارنجی می نامید! انجام دونات و بازی هموند با پدال گاز چلنجر و غرش گوش خراش موتور آن نیز باعث شد که دوستانش در طول مسیر وی را بی فرهنگ خطاب کنند!

grand-tour-ep3-9

کری خوانی این دو نهایتا باعث شد که آنها به پیست مسابقه رفته و با خودروهای خود بهترین زمان یک دور را ثبت کنند که در انتها کلارکسون با اختلافی ناچیز برنده شد.

grand-tour-ep3-10

در بخش Conversation Street که جانشین بخش اخبار تاپ گیر شده، کلارکسون و هموند حسابی از خجالت رنو کجار و نیسان جوک درآمده و تا می توانستند آنها را مسخره کردند! ب ام و نیز از طعنه های سه مجری بی نصیب نمانده و بخاطر عدم تولید کانسپت 2002 Hommage سرزنش شد!

grand-tour-ep3-11

grand-tour-ep3-12

در ادامه بخش دوم از تور بزرگ در ایتالیا پخش شد که جز مناظر زیبای ایتالیا نکته چندان جذابی نداشت و مجریان به تعریف و تمجید خودروهای خود پرداختند. پس از رسیدن به مقصد نهایی یعنی ونیز، تور بزرگ سه مجری که منعکس کننده نام برنامه نیز بود، به پایان رسید. نکته ای که به نظر می رسید عوامل برنامه قصد تاکید بر روی آن رادارند به تفاوت شخصیت مالکین خودروهای عضلانی آمریکایی و مالکین خودروهای لوکس انگلیسی مربوط می شد.

grand-tour-ep3-13

بخش مهمان معروف برنامه نیز این بار به کشتن سایمون پگ اختصاص پیدا کرد! در انتهای برنامه این بار نوبت خودروی جنجالی گوگل بود که طراحی آن مورد تمسخر قرار گرفت!

grand-tour-ep3-14

در این بخش کلارکسون از اتومبیل خودرانی که خود طراحی کرده بود رونمایی کرد! پس از گپ و گفتی کوتاه معلوم شد که هدایت کننده این خودرو مهاجری رومانیایی است که در زیر بدنه پنهان شده است. صحبت هایی که در این حین رد و بدل شد می تواند انتقادهای زیادی برای کلارکسون و مجموعه گرند تور داشته باشد؛ اتفاقی که در مجموعه تاپ گیر نیز چند بار رخ داد و توهین های کلارکسون به ملیت های مختلف جنجال های زیادی به پا کرد.

grand-tour-ep3-15

grand-tour-ep3-16

اپیزود سوم گرند تور اگر چه بسیار بیشتر از اپیزود دوم به یک مستند خودرویی شباهت داشت، اما گشت زدن در خیابان ها و جاده های زیبا با خودروهای لوکس یا سریع به تنهایی برای جذب یا حفظ مخاطب کافی نیست. این اپیزودبسیار کم هیجان تر و آرام تر از قسمتاول و دومبود؛ شاید هم این دو قسمت بیش از حد پرهیجان و جذاب بودند و باعث شکل گرفتن انتظاراتی بسیار بالا در بینندگان شده اند. انتظاراتی که می توانند گرند تور را با چالشی جدی مواجه کنند، زیرا مخاطبین دوست دارند هر هفته اپیزودی بهتر یا حداقل هم تراز با قسمت های آغازین تماشا کنند.

در پایان این قسمت هموند و می با نابود کردن خانه جرمی (به دلیل باخت در شرط بندی قسمت اول) و یک انفجار پرهزینه دیگر به برنامه خاتمهدادند.

grand-tour-ep3-17

grand-tour-ep3-18

به هر ترتیب قسمت سوم گرند تور با تمام نقاط قوت و ضعفش کماکان جذاب و دیدنی بود، به شرط آنکه بینندگان کمی حوصله به خرج دهند!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *