مرسدس بنز SLK

مرسدس بنز SLK

مرسدس برای سال 2012 آخرین نسل از خودروی کوچک و اسپرت کلاس SLK خود را تدارک دیده است. از سال 1996 که اولین نسل این خودرو برروی شاسی تغییر یافته کلاس C بنز وارد بازار شد تا کنون حدود 15 سال می گذرد. در حالیکه مدل های اولیه این خودرو، نشانگر یک اسپرت روباز زیبا و کوچک بودند که به نوعی برادر کوچک مدل SL محسوب می شدند، اما با توجه به استقبال خوب طرفداران این خودرو، کم کم مرسدس بنز به صرافت این افتاد که این کوچولوی دوست داشتنی را تبدیل به هیولای جاده ها کند.

مرسدس بنز SLK

مرسدس با کمک AMG یک موتور هشت سیلندر با توان 350 اسب را روی این خودرو قرار داد تا به شتاب فوق العاده 4.3 ثانیه نیز دست یابد. اما همه نقشه های مرسدس به همینها محدود نمیشد.

مرسدس بنز SLK

تغییر نسلهای بنز SLK تا کنون به گونه ای پیش رفته که ظاهر آن را شبیه سوپراسپرت SLS نموده است. البته رویه طراحی جدید بنز برای خودروهای اسپرت آن بدین گونه بوده که از طراحی مدلهای مسابقه ای و فورمول یک ، المانهایی را گرته برداری می نمایند. و این شیوه در جلوپنجره این مدلها نمود بیشتری دارد.

مرسدس بنز SLK

ستاره سه پر مرسدس بنز در میان دو بال کرومی احاطه شده، درحالیکه پوزه خودرو کاملاً از چراغها جلوتر قرار گرفته است. البته چراغهای آن ما را بیاد سری 6 بی ام و جدید نیز می اندازد که چند روز قبل در همین سایت معرفی شد. استفاده از چراغهای زنون و ال ای دی نورپردازی آن را مخصوصاً در شب، چشمگیر کرده اند.

مرسدس بنز SLK

کاپوت جلوی خودرو کاملاً کشیده و بلند طراحی شده و انحناهایی ازجلوپنجره و آرم بنز آغاز شده و روی کاپوت امتداد یافته اند. هواکشهای کناری و آینه ها نیز از SLS الهام گرفته شده اند.

مرسدس بنز SLK

کابین خودرو جمع و جور اما کاملاً مطابق با اندازه دو سرنشین بزرگسال است و کمبودی از نظر فضا نخواهید داشت. استفاده از چرم و آلومینیوم در کنار نمایشگر بزرگ دیجیتال آن، ترکیبی از کلاسیسم و مدرنیسم بوجود آورده است.

مرسدس بنز SLK

در زمینه قوای محرکه در اولین دوره تولید سه موتور استاندارد برای آن در نظر گرفته شده که با اولویت کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها، بهینه سازی شده اند. اولین موتور 4 سیلندر و به حجم 1800 سی سی می باشد. اگر از این اعداد نا امید شده اید باید قدرت آن که 184 اسب بخار است را بیازمایید. موتور دوم SLK 250 که توان 204 اسب بخار تولید می کند. جالب اینکه مصرف سوخت این دو موتور به ترتیب 6.1 لیتر و 6.2 لیتر می باشد که از پژو 206 نیز پایینتر می باشد!

مرسدس بنز SLK

موتور سوم یک شش سیلندر 3.5 لیتری به قدرت 306 اسب بخار است. مصرف سوخت آن نیز 7.1 لیتر می باشد شتاب صفر تا صد این مدل 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

مرسدس بنز SLK

یک موتور ویژه هشت سیلندر نیز از سوی AMG برای مدلهای تاپ اسپرت آن آماده می شود. تجهیزات ایمنی آن نیز بسیار در خور توجه است. علاوه بر دیسکهای ترمز بزرگ، سیستم کمک ترمز، سیستم ضد تصادف، روشنایی هوشمند چراغها، کیسه های هوا و …

مرسدس بنز SLK

قیمت این خودرو بعلاوه مالیات در آلمان از 38 هزار یورو شروع می شود (حدود 56 میلیون تومان) و در بالاترین مدل به 52 هزار یورو می رسد.

مرسدس بنز SLK

پکیج های AMG نیز شامل کیت بدنه، چرم دو رنگ داخل کابین، کیت هندلینگ دینامیک و غیره نیز بصورت آپشن قابل سفارش اند.

مرسدس بنز SLK

سیستم باز و بسته شدن سقف آن در همان نسل اول SLK نیز همه را متحیر نموده بود. اکنون در سومین نسل، استفاده از پنل های ویژه ای در سقف باعث می شود که راننده با یک دکمه سقف را به حالت شفاف یا تیره نیز در بیاورد. باز و بسته شدن سقف نیز کماکان به همان شیوه منحصر به فرد صورت می گیرد.

مرسدس بنز SLK

شاید بسیاری از مردم خرید یک شورولت کوروت یا یک پورشه باکستر را ترجیح بدهند. اما روح بنز و احساس سواری آن تنها به خصوصیات اسپرت آن وابسته نیست. ستاره سه پر بنز جادوی خاص خود را دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *