ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

کنگره جهانی موبایل یا MWC امسال در کنار جدیدترین گجت های ارتباطی، میزبان یک خودروی کانسپت از کمپانی فرانسوی پژو بود. این خودرو که Instinct نام دارد، چند روز پیش تصاویر آن اشتباها در سایت نمایشگاه ژنو آپلود شده و به نوعی طراحی آن قبل از رونمایی رسمی لو رفت.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

آخرین ساخته فرانسوی ها از طراحی زیبایی برخوردار بوده و به فناوری خودران مجهز شده است. برای به حرکت درآوردن این خودرو، پژو یک پیشرانه هیبریدی 300 اسب بخاری در نظر گرفته و امکان رانندگی در هر دو حالت خودران و دستی وجود دارد.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

رونمایی از کانسپت Instinct در MWC چندان هم بی ارتباط با گجت های به کار رفته در آن نیست؛ چرا که این خودرو از طریق سرویس ابری سامسونگ Artik به پلت فرم اینترنت اشیا متصل می شود.

با استفاده از این قابلیت کاربر (راننده) می تواند Instinct را با تلفن همراه خود همگام سازی نموده و تنظیمات شخصی دلخواه را ذخیره کند. بعد از این کار هر بار که کاربر سوار اتومبیل شود، تنظیمات ذخیره شده به صورت خودکار اعمال می شوند.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

طبق گفته های کمپانی پژو، این خودروی کانسپت می تواند خستگی ناشی از یک روز کاری سخت یا تمرین باشگاهی را تشخیص داده و برای آسایش و راحتی مالک خود وارد حالت “رانندگی خودکار نرم” شود.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

اگر چه پژو قصد تولید کانسپت Instinct را ندارد، اما طراحی ظاهری آن می تواند پیش نمایشی از محصولات آتی این کمپانی فرانسوی باشد.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

نمایش یک خودرو مفهومی در کنگره جهانی موبایل تنها خبر جالب از برند پژو ظرف روزهای اخیر نبوده است، چرا که این کمپانی قصد داردبعد از دو دهه، از ماه آوریل دوباره به آمریکا باز گردد؛ اما نه با اتومبیل های خود، بلکه با یک سرویس به اشتراک گذاری خودرو.

ماجراهای تازه پژو؛ از رونمایی کانسپت Instinct در بارسلونا تا بازگشت به آمریکا

گروه پژو-سیتروئن اعلام کرده که با یک شرکت بیمه اصالتا فرانسوی همکاری نموده و 16 میلیون دلار برای توسعه سرویس TravelCar اختصاص خواهد داد.

این سرویس به اشتراک گذاری خودرو از سال 2012 در فرانسه فعالیت داشته و کار خود را در آمریکا از ماه آوریل و در فرودگاه های لس آنجلس و سان فرانسیسکو آغاز خواهد کرد.

ممکن است این حرکت در راستایاحیای برند فراموش شده پژو در آمریکا انجام شود و رفته رفته زمینه بازگشت این کمپانی به بازار پر رقابت ایالات متحده را فراهم آورد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *