لئوناردو دی‌کاپریو، سفیر برند چینی BYD

لئوناردو دی‌کاپریو، سفیر برند چینی BYD

بازیگر نام آشنای هالیوودی و فعال محیط‌زیست لئوناردو دی کاپریو حالا سفیر برند چینی BYD Auto است.

dicaprio-ambassador-byd-1

طبق گفته‌های Sixt Tone این بازیگر به تولید خودروهایی با انرژی جدید در چین و در سال 2017 کمک خواهد کرد. این عمل یکی از حرکات مشابه دی کاپریو در سال گذشته است که او تیم خود را برای مسابقات فرمول E نسخه چین به میدان فرستاد.

او گفته است:

در سراسر دنیا مردم در حال فهمیدن این موضوع هستند که خودروهایی با سوخت‌های فسیلی راندمان بالایی نداشته و خطری بزرگ برای سیاره زمین به شمار می‌روند. من بسیار مفتخرم به حرکتی پیوسته‌ام که می‌خواهد تعداد خودروهای پاک را در چین و فراتر از آن افزایش دهد.

خبری منتشر شده از وب‌سایت فروش خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که بین ژانویه تا اکتبر سال جاری BYD بیش از 84 هزار خودرو به فروش رسانده که بیشتر از تسلا با فروش 58 هزار دستگاهی است. هرچند در چینی که بیش از 98 درصد خودروهای الکتریکی توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شود BYD ترسی از تسلا ندارد.

BYD Qin

همچنین طبق گفته‌های انجمن خودروسازان چین افزایش 82.2 درصدی در فروش خودروهایی با انرژی جدید نسبت به سال گذشته دیده می‌شود. به بیان دیگر در ده ماهه‌ی نخست سال 2016 تعداد حدود 337 هزار دستگاه از این خودروها در چین فروخته شده است.

BYD e6

علاوه بر این با توجه به اینکه چین بیش از همه‌ی کشورها گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند، خودروهای الکتریکی روز به روز محبوبیت بیشتری را به دست می‌آورند. به همین ترتیب دولت نیز یارانه‌هایی را به منظور تشویق خریداران به استفاده از خودروهای الکتریکی در نظر گرفته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *