قسمت اول گرند تور، شروعی قدرتمند و البته آشنا

قسمت اول گرند تور، شروعی قدرتمند و البته آشنا

پس از انتظاری بسیار طولانی سرانجام قسمت اول برنامهٔ جنجالی گرند تور در تاریخ 18 نوامبر یا 28 آبان از شبکهٔ آمازون پخش شد و جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می به تلویزیون بازگشتند. به‌طورکلی قسمت اول گرند تور تمامی هیجانات تاپ گیر را ارائه کرده و همچنان هویت خود را حفظ کرده است. خلاصهٔ کلام اینکه همه‌چیز قسمت اول گرند تور امیدوارکننده است. در این برنامه چند مورد آشنا به چشم می‌خورد به‌گونه‌ای که فیلم‌برداری و حتی ساختار کلی برنامه همچنان تاپ گیر را تداعی می‌کند تا جایی که در چند مورد فکر می‌کنیم در حال تماشای یک قسمت قدیمی از تاپ گیر در بی‌بی‌سی هستیم اما بااین‌حال گرند تور با ویژگی‌های خاص خود احساس متفاوتی نسبت به تاپ گیر ارائه می‌کند.

photo_2016-11-20_20-25-16

این برنامه با سرمایهٔ آمازون ساخته شده و از این شبکه پخش می‌شود بنابراین جای تعجب نیست که در بخش‌های خاصی از آن، ویژگی‌های آمریکایی به نمایش درآیند مانند صحنهٔ آغازین برنامه که سه مجری اصلی با سه دستگاه فورد موستانگ رانندگی می‌کنند و یا استفاده از قهرمان مسابقات نسکار «Mike Skinner» بجای رانندهٔ مسابقه‌ای تاپ گیر؛ اما پس‌ازاین، تیم گرند تور به ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می‌روند و هر قسمت در نقاط مختلفی از سراسر جهان ضبط می‌شود.

grand-tour-1

شاید این کار به خاطر پاسخی به درخواست مخاطبین بین‌المللی بوده باشد چراکه تاپ گیر صرفاً یک شو بریتانیایی بود که قسمت‌های استودیویی آن فقط در انگلستان ضبط می‌شد. همچنین غیر از سه مجری محبوب و مشهور، نام‌های آشنای دیگری هم در بین عوامل گرند تور به چشم می‌خورد مانند تهیه‌کنندهٔ اجرایی «Andy Wilman» و یا ویرایشگر برنامه «Richard Porter» که بی‌بی‌سی را ترک کرده و به گرند تور پیوسته‌اند.

the-grand-tour-season-1-epi

قسمت اول گرند تور یک شگفتی بسیار بزرگ برای علاقه‌مندان به خودرو داشت چراکه سه نمونه از برترین هایپراسپرت‌های حال حاضر دنیا یعنی مک‌لارن P1، پورشه 918 و فراری لافراری به‌صورت همزمان توسط سه مجری مورد آزمایش قرار گرفتند. این در حالی است که سری جدید تاپ گیر که با مجریان جدیدی ساخته شده است شروع بسیار ضعیفی داشت و بسیاری از طرفداران خود را از دست داد.

Top Gear 23 02

اما از سوی دیگر گرند تور با یک انفجار بزرگ شروع بکار کرد یعنی دقیقاً همان نقطه‌ای که کلارکسون تاپ گیر را ترک کرد؛ بنابراین شاید پخش گرند تور اوضاع را برای تاپ گیر جدید حتی بدتر از اینی که هست کند؛ اما سؤال اینجا است که آیا گرند تور در قسمت دوم هم می‌تواند همچنان همین حرکت قدرتمند خود را حفظ کند؟ برای پاسخ این سؤال باید تا هفتهٔ آینده صبر کنیم.

در کانال تلگرام پدال می‌توانید قسمت اول گرند تور را با لینک مستقیم در سه کیفیت مختلف و به همراه زیرنویس فارسی دانلود کنید. pedalir@

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *