فورد و سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری روی استارتاپ کارمندان پیشین اوبر و گوگل

فورد و سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری روی استارتاپ کارمندان پیشین اوبر و گوگل

کمپانی خودروسازی فورد اعلام کرده است که در نظر دارد مبلغ یک میلیارد دلار را در طول 5 سال آینده در استارتاپ هوش مصنوعی کمتر شناخته شده Argo AI سرمایه گذاری کند. استارتاپ مذکور توسطBryan Salesky، یکی از کهنه کارهای تیم خودران گوگل وPeter Rander، سرپرست تحقیقات خودراناوبر در شهر پیتسبرگ تأسیس شده است.

فورد قصد دارد با همکاری متخصصان Argo AI به یکی از رهبران پروژه های خودران تبدیل شود و تا سال 2021 نیز اتومبیلی بر پایه تکنولوژی مذکور عرضه کند.

مارک فیلدز، مدیر عامل فورد، در این باره گفت:

در صنعت بر سر افراد با استعداد و خلاق دعوا است. در حالی که ما بخش اعظمی از Argo AI را تصاحب کرده ایم اما فضای گسترده ای را برای برایان و پیتر و همکاران آنها فراهم می کنیم تا بتوانند با دیگر استارتاپ های این حوزه رقابت کنند.

فیلدز در ادامه صحبت هایش عنوان کرد که همکاری دو شرکت باعث تقویت توانایی خودروسازی فورد برای تولید اتومبیل خودران در آینده نزدیک شده و همچنین سبب توسعه فناوری هایی می شود که به دیگر کمپانی ها فروخته خواهد شد و همین عامل منجر به افزایش ارزش سهام فورد می شود.

فورد اعلام کرده است که Argo AIدر حال حاضر مشغول به توسعه «سیستم راننده مجازی» به عنوان مغز اتومبیل های خودران بوده و شرکت خودروساز نیز روی پلتفرم سخت افزاری، طراحی داخلی و خارجی و مدیریت قوانین رگولاتوری تمرکز خواهد داشت.

گفتنی است هم اکنون تعداد کارکنان Argo AI مشخص نیست اما کمپانی در نظر دارد تا اواخر سال جاری 200 کارمند را در شرکت خود مشغول به کار کند که تعدادی از آنها از کمپانی فورد به این شرکت منتقل خواهند شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *