فروش یک کیت کار فولکس‌واگن متعلق به دههٔ 70

فروش یک کیت کار فولکس‌واگن متعلق به دههٔ 70

در سال‌های انتهایی دههٔ 70 میلادی یک شرکت آمریکایی بنام «American Fibre Craft» که در کالیفرنیا مستقر بود، شاسی و پیشرانهٔ فولکس‌واگن تایپ یک یا همان بیتل را گرفته و آن‌را به خودرویی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کرد. این شرکت بر روی شاسی بیتل خودروی اسپرتی می‌ساخت که Aquila GT نام داشت و در ظاهر خود بسیاری از ویژگی‌های طراحی خودروهایی چون ب‌ام‌و E25 توربو، لامبورگینی کانتاش، بریکلین SV-1 و سایر خودروهای اسپرت آن دوران را قرض گرفته بود.

vw-aquila-kit-car-ebay

امروزه پیدا کردن یک نمونه از این خودرو کار ساده‌ای نیست اما خوشبختانه اخیراً یک دستگاه Aquila GT در سایت eBay با قیمت پایهٔ پیشنهادی تنها 6400 دلار برای فروش گذاشته شده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 1200 سی‌سی با 45 اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس چهار سرعته انتقال پیدا می‌کند. موتور و گیربکس این نمونهٔ به فروش گذاشته‌شده، اصلی هستند و خودرو تنها 1855 کیلومتر کارکرد دارد؛ بنابراین با توجه به سن، کارکرد کم و نادر بودن این ماشین اسپرت، این قیمت برای آن بسیار پایین است و مطمئناً در پیشنهادهای بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

vw-aquila-kit-car-ebay2

vw-aquila-kit-car-ebay3

vw-aquila-kit-car-ebay4

vw-aquila-kit-car-ebay5

vw-aquila-kit-car-ebay6

از Aquila GT تنها 150 دستگاه در دوره‌ای حدود یک‌ساله تولید شد که این خودروی فروشی، نمونهٔ صد و سی هفتم است. بدنهٔ این ماشین به‌طور کامل از فایبرگلاس ساخته شده و فضای داخلی دست‌ساز آن نیز به رنگ قهوه‌ای است که کاملاً سالم و بدون هیچ عیبی به نظر می‌رسد. در این بخش همچنین نشانه‌های طراحی داخلی دههٔ 70 در داشبورد و کنسول وسط دیده می‌شود.

vw-aquila-kit-car-ebay13

vw-aquila-kit-car-ebay14

vw-aquila-kit-car-ebay15

vw-aquila-kit-car-ebay17

vw-aquila-kit-car-ebay12

بدنهٔ بیرونی آن نیز به رنگ کرمی بوده و هیچ‌گونه خوردگی یا خط و خشی ندارد؛ اما درهای گالوینگ خودرو به‌طور کامل تعمیر و مرمت شده‌اند. دیگر ویژگی‌های استاندارد آکولا GT نیز عبارت‌اند از چراغ‌های جلوی مخفی، کف‌پوش‌های با مارک AQUILA و سپرهای ایمنی مناسب برخورد با سرعت 8 کیلومتر در ساعت که به تقلید از بریکلین SV-1 طراحی شده‌اند چراکه در آن زمان استانداردهای ایمنی خودروها در ایالات‌متحده ارتقاء یافته بود و سپرهای خودروها باید برخوردهایی تا این سرعت را تحمل می‌کردند.

vw-aquila-kit-car-ebay8

vw-aquila-kit-car-ebay7

vw-aquila-kit-car-ebay11

vw-aquila-kit-car-ebay9

vw-aquila-kit-car-ebay10

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *