فراخوان بزرگ هیوندای-کیا به خاطر نقص پیشرانه

فراخوان بزرگ هیوندای-کیا به خاطر نقص پیشرانه

هیوندای به خاطر نگرانی‌ها درباره‌ی نقص مدل‌های معینی از سوناتا و سانتافه اسپورت، تعداد 572 هزار دستگاه از خودروهای یاد شده را فراخوان خواهد کرد. کیا نیز به همین دلیل حدود 618160 دستگاه از محصولات خود را فراخوان می‌کند.

2014-hyundai-santa-fe-sport-front-three-quarter-road2

اما مشکل چیست؟ پیشرانه‌ی برخی مدل‌های معین کیا و هیوندای می‌تواند به علت اشکالاتی که در زمان فرایند ساخت رخ می‌دهد از حرکت باز ایستد. شاید خرده فلزات به‌صورت کامل از گذرگاه‌های روغن میل‌لنگ پیشرانه حذف نشوند. این خرده‌ها می‌توانند جریان روغن را محدودتر کرده و باعث افزایش دما و تشکیل جرم‌های نابهنگام شوند. همچنین کیا طی اسنادی که به اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها فرستاده، گفته که فرایند براده‌برداری یاتاقان‌ها شاید باعث تولید سطوح زبر ناخواسته شود.

2013 Kia Sorento

طبق اسناد منتشر شده توسط کیا، اگر یاتاقان میله‌ای ارتباطی پوشیده شود، پیشرانه صدای کوبش دوره‌ای را تولید خواهد کرد. احتمال روشن شدن لامپ هشدار پیشرانه یا هشدار فشار روغن در پشت آمپر وجود دارد.

کیا اسپورتیج

راننده‌ها می‌توانند خودروی خود را به نمایندگی‌های کیا و هیوندای ببرند تا تعمیرات رایگان صورت بگیرد. در نمایندگی‌های این دو کمپانی تکنسین‌ها پیشرانه را بررسی کرده و در صورت نیاز قطعات جدیدی را جایگزین خواهند کرد. انتظار می‌رود هیوندای از نوزدهم می و کیا از بیست و پنجم می فراخوان خود را آغاز کنند.

2014 Kia Optima SX

خودروهای تحت تأثیر این فراخوان عبارت‌اند از سوناتا و سانتافه اسپورت 2013 تا 2014، اپتیما 2011 تا 2014، سورنتو 2012 تا 2014 و اسپورتیج 2011 تا 2013.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *