عملکرد بسیار ضعیف شورولت Enjoy در تست‌های تصادف

عملکرد بسیار ضعیف شورولت Enjoy در تست‌های تصادف

شورولت Enjoy یک وسیله‌ی نقلیه‌ی ابتدایی برای حمل افراد در بازار هند است. این خودروساز آمریکایی می‌گوید که به لطف مجموعه‌ی وسیعی از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال، بالاترین استانداردهای ایمنی را کسب کرده است. ساختار این خودرو دارای میله‌های فولادی با کشش بالاست که ایمنی بالایی را برای سرنشینان فراهم می‌کند بنابراین شما در هر بار رانندگی ایمنی بالایی را تجربه خواهید کرد… خب، همه‌ی آن چیزی که الآن خواندید را فراموش کنید!

chevrolet-enjoy-global-ncap01

این MPV هشت‌نفره اخیراً توسط انکاپ جهانی آزمایش شده و نتایج بسیار ضعیفی به دست آمده است. در تست برخورد جلو با سرعت 64 کیلومتر در ساعت، Enjoy هیچ ستاره‌ی ایمنی را برای حفاظت سرنشینان بالغ به دست نیاورده است. این موسسه می‌گوید فقدان کیسه‌های هوا در تریم های پایه و ساختار بدنه‌ی ضعیف منجر به جراحت‌های مرگبار راننده و سرنشین جلویی می‌شود. حتی در تریم های بالاتر نیز تنها شاهد نصب دو کیسه هوا هستیم که می‌تواند لایه‌ای اضافی از حفاظت را به سرنشینان جلویی که کمربند ایمنی بسته‌اند اضافه کند.

chevrolet-enjoy-crash-test

دیوید وارد از مدیران ارشد انکاپ جهانی می‌گوید:

هیچ‌چیزی نمی‌توان درباره‌ی صفر ستاره‌ی ایمنی Enjoy گفت و جنرال موتورز باید از فروش خودروهایی با این سطح ضعیف ایمنی به مشتریان هندی شرمنده باشد.

این اولین محصول جنرال موتورز نیست که در سالیان اخیر عملکردی ضعیف در تست‌های تصادف داشته است. سال پیش شورولت بیت (ریبج شده‌ی اسپارک) ساخت هند در تست‌های انکاپ لاتین عملکرد ناموفقی داشت و هیچ ستاره‌ی ایمنی برای ایمنی سرنشینان بالغ و کودک به دست نیاورد. درست همانند Enjoy، نسخه‌های پایه‌ی بیت بدون کیسه‌ی هوا فروخته شده و این یکی از دلایل اصلی عملکرد ناموفق در تست‌های تصادف است.

global-ncap-crash-tests-results

فورد فیگو نیز توسط انکاپ جهانی تست شده و بسیار بهتر از Enjoy عمل کرده اما هنوز هم فاصله‌ی زیادی با عملکرد فوق‌العاده دارد. فیگو به‌صورت استاندارد با دو کیسه هوا عرضه می‌شود و البته تریم های بالاتر آن 6 کیسه‌ی هوا دارند. این خودرو سه ستاره‌ی ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بالغ و دو ستاره برای حفاظت سرنشینان کودک به دست آورد.

ford-figo-aspire-crash-test

ford-figo-aspire-crash-test_1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *