عملکرد اتوپایلوت تسلا در مسیرهای پوشیده از برف [تماشا کنید]

عملکرد اتوپایلوت تسلا در مسیرهای پوشیده از برف [تماشا کنید]

مدتی است که ویرایش هشتم از نرم افزار تسلا برای خودرو های این کمپانی ارایه شده است. انتشار این به روزرسانی در ماه سپتامبر یکی از بزرگترین اتفاقات این شرکت بود که به موجب آن، خودرو سود بیشتری از رادار جلویی برده و می تواند تصاویر سه بعدی بیشتری برای تجزیه و تحلیل جمع اوریکند.

tesla-p85d-rtq_0

انتشار این نرم افزار در نزدیکی فصل زمستان و بارش برف بود و حالا برای رانندگان تسلا این فرصت پیش آمده که این سیستم نیمه مستقل برای رانندگی را در برف آزمایش کنند.

به تازگی یک ویدیو از نحوه عملکرد واقعی این تکنولوژی منتشر شده که تسلا را در شب و در جاده ای برفی و بدون لاینی مشخص نشان می دهد و البته سرعت خودرو تنها 30 مایل یا 48 کیلومتر بر ساعت است.

پس از فعال کردن حالت رانندگی خودکار، سیستم به صورت پیوسته هشدار می دهد که شرایط مساعد نیست، اما می توان به رانندگی خودکار ادامه داد و خودرو را در مسیر نگه می دارد.

tesla-autopilot-suite-of-features-with-version-7-0-update_100530452_m

این مساله به لطف سیستم ترکیبی و ابداعی تسلا اتفاق افتاده که همزمان از رادارها، دوربین ها و همچنین سیستم GPS برای نگه داشتن خودرو در چنین مسیر هایی کمک می گیرد و این ویدیو واقعی گواهی بر این ادعاست.

البته تسلا همیشه به رانندگان در استفاده از سیستم خودران در این شرایط هشدار داده است و امنیت راننده را در شرایط بد آب و هوایی در راندن خودرو توسط راننده واقعی می بیند.

tesla-autopilot

هرچند در این فیلم سرعت خودرو به اندازه کافی پایین بود و اگر چیزی دچار مشکل می شد راننده می توانست سریعا وارد عمل شود؛ به علاوه این موضوع، خودروهایی که در فیلم در حال رفت و آمد دیده می شوند، همگی از نیرو های پلیس هستند.

tesla-s-autopilot

در ماه بعدی یعنی اکتبر، شرکت تسلا حتی سخت افزاری پیچیده تر را برای خودرو های جدید معرفی کرد که از 12 سنسور اولتراسونیک، 8 عدد دوربین، رادار جدید و به روزرسانی شده و یک کامپیوتر قدرتمندتر برای پردازش داده ها در نظر گرفت.

tesla-sensors

تسلا قرار است در سال جدید میلادی برنامه ای ترتیب دهد که خودروی خود را بدون هیچ انسانی در کابین از نیویورک به لوس آنجلس بفرستد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *