عرضهٔ نسخه فرمان راست کوئنیگ‌زگ رگرا

عرضهٔ نسخه فرمان راست کوئنیگ‌زگ رگرا

استرالیا یکی از چند کشوری است که در آن از سمت چپ رانندگی شده و فرمان خودروها در سمت راست قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از هایپرکارهای جدید تاکنون رسماً برای فروش در این کشور ارائه نشده‌اند زیرا مک‌لارن P1، فراری لافراری، پورشه 918 و بوگاتی ویرون همگی صرفاً به‌صورت فرمان چپ تولید شده‌اند. البته نمونه‌هایی از این خودروها به استرالیا وارد شده و در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند اما نمی‌توان با آن‌ها به‌صورت قانونی در جاده‌ها رانندگی کرد.

koenigsegg-regera-2016-02

بااین‌وجود کوئنیگ‌زگ به‌تازگی با یک عرضه‌کنندهٔ خودرو در استرالیا بنام «Prodigy Automotive» جهت فروش هایپرکار آیندهٔ رگرا خود در این کشور به توافق رسیده است آن‌هم درحالی‌که رقبای بسیار بزرگ‌تر این شرکت تاکنون هایپرکارهای خود را به‌صورت فرمان راست ارائه نکرده‌اند. هرچند در استرالیا هایپراسپرت‌های عملکرد بالا بازار چندانی ندارند اما مدیرعامل شرکت Prodigy، آقای «Nicholas Batzialas» معتقد است که در این کشور بازار مناسبی برای رگرا وجود خواهد داشت.

koenigsegg_regera_34

وی دراین‌باره گفته است:

«هم‌اکنون افراد معدودی در استرالیا هستند که به خرید کوئنیگ‌زگ رگرا علاقه دارند و ما امیدواریم بتوانیم سالی یک دستگاه از آن‌را به فروش برسانیم. ما فکر می‌کنیم رگرا جایی در بازار استرالیا خواهد داشت و قطعاً افرادی در استرالیا خواهان کوئنیگ‌زگ خواهند بود. رگراها به‌صورت کامل به استرالیا وارد می‌شوند و فرمان آن‌ها به‌صورت کارخانه‌ای در سمت راست قرار خواهد داشت. همچنین این هایپرکار سوئدی به‌طور کامل با تمامی قوانین جاده‌ای استرالیا تطابق خواهد داشت».

koenigsegg-regera-2016-04

koenigsegg-regera-2016-06

koenigsegg-regera-2016-07

کوئنیگ‌زگ رگرا یک هایپرکار هیبریدی بوده و رقیبی برای فراری لافراری، پورشه 918 و مک‌لارن P1 محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو است که به‌تنهایی 1100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در کنار این موتور درون‌سوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آن‌ها به‌عنوان استارت و ژنراتور عمل می‌کند و دو موتور دیگر در هریک از چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. خروجی کلی این سیستم 1500 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتن متر گشتاور است.

koenigsegg-regera-2016-08

موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری 800 ولتی 4.5 کیلووات ساعتی آب‌خنک با وزن 75 کیلوگرم تغذیه می‌شوند که توسط شرکت ریماک ساخته شده‌اند. کل این نیروی ویرانگر از طریق یک گیربکس منحصربه‌فرد یک سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند که گوئنیگ‌زگ آن‌را Direct Drive می‌نامد. رگرا با تکیه بر این قوای محرکهٔ فوق‌العاده می‌تواند ظرف فقط 2.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز 400 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

koenigsegg-regera-2016-03

انتظار می‌رود کوئنیگ‌زگ رگرا در استرالیا به‌صورت محلی با قیمتی نزدیک به 3 میلیون دلار استرالیا معادل 2.3 میلیون دلار آمریکا عرضه گردد. در حال حاضر در استرالیا تنها دو کوئنیگ‌زگ وجود دارد که یکی از آن‌ها CCX مدل 2008 نارنجی‌رنگ است و برای استفادهٔ جاده‌ای ثبت شده است؛ اما مدل دیگر هرگز به ثبت نرسیده است.

koenigsegg-regera-2016-05

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *