طوفان فورد در 2017 CES؛ از تولید شاسی بلند برقی تا ارائه موستانگ هیبریدی

طوفان فورد در 2017 CES؛ از تولید شاسی بلند برقی تا ارائه موستانگ هیبریدی

کمپانی فورد امروز در خبری غیر منتظره اعلام کرده که تا سال 2020 یک شاسی بلند کاملا برقی به جمع محصولات خود اضافه خوهد کرد. این خودرو که نام آن مشخص نشده، در کارخانه های فورد در میشیگان تولید خواهد شد و گفته می شود توانایی پیمایش مسافت 300 مایلی را با یک بار شارژ خواهد داشت. طبق برنامه های فورد این خودرو روانه بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا خواهد شد.

ford-bronco-expected-to-get-aluminum-construction_2

مارک فیلدز مدیرعامل فورد در این باره گفته: “با علاقه روزافزون مشتریان سرتاسر جهان به خودروهای الکتریکی، فورد خود را متعهد کرده تا به یکی از پیشگامان در این عرصهتبدیل شود.” این ادعای فیلدز که به نوعی نشان دهنده استراتژی فورد در سال های آتی است، می تواند منعکس کننده رقابتی شدید تر با جنرال موتورز باشد که سال گذشته خودروی الکتریکی شورولت بولت را ارایه کرد.

2017-chevrolet-bolt-powertrain-placement1

برای تحقق دامنه حرکتی 300 مایلی (بیش از 450 کیلومتر) با یک بار شارژ، فورد به تحقیق از میان مالکان 30 هزار خودروی الکتریکی پرداخته است.

بر اساس نتایج بدست آمده، 88 درصد از رانندگان بصورت روزانه مسافتی 60 مایلی (100 کیلومتر) یا کمتر را طی نموده و از هر 5 نفر، 4 نفر هر روز خودروی خود را شارژ می کنند.

charging-car-cu-620

میزان شارژدهی و مسافت قابل پیمایش همواره یکی از نگرانی های اصلی دارندگان خودروهای الکتریکی بوده، اما با توجه به توانایی طی مسافت 300 مایلی توسط شاسی بلند جدید فورد، نه تنها این مساله به طور کامل برطرف خواهد شد، بلکه این کمپانی از رقبا نیز پیش خواهد افتاد. بد نیست بدانید که شورولت بولت و تسلا مدل S به ترتیب توانایی پیمایش 238 و 215 مایل را دارند.

فورد در حال حاضر مشغول انجام تست بر روی تکنولوژی شارژ بی سیم در اروپا و آمریکاست که در صورت پیوستن به واقعیت باعث برتری بیشتر محصولات این شرکت خواهد شد.

در این فناوری چنانچه خودرو در محل تعیین شده توقف کند، فرایند شارژ خودرو بدون اتصال فیزیکی بصورت خودکار آغاز می شود.

tesla-wireless-charging

امروز فورد در نمایشگاه CES با چند خبر دیگر توجه رسانه ها را به خود جلب نمود. این کمپانی اعلام کرد که تا 5 سال آینده سیزده خودرو با پیشرانه های هیبریدی تولید می کند.

ev-graphic

نکته جالب توجه اینکه هفت مورد از این سیزده خودرو امروز معرفی شدند که در بین آنها نام پیکاپ پرفروشاین کمپانی یعنی F-150 و موستانگ محبوبنیز دیده می شود.

2017-ford-f-150-and-ford-mustang

نسخه هیبریدی F150 که می تواند در مواقع ضروری به عنوان یک ژنراتور عمل کند، از سال 2020 در آمریکای شمالی و خاورمیانه ارایه خواهد شد؛ برای سال 2019 هم یک نسخه دیزلی از این پیکاپ فوق العاده پرفروش در نظر گرفته شده است.

نسخه هیبریدی موستانگ نیز که گفته می شود قدرت و گشتاوری مثل نمونه V8 خواهد داشت، از سال 2020 و در منطقه آمریکای شمالی عرضه می شود.

ford-mustang-f-150-2

اما شاید مهم ترین خودرو از هفت نمونه الکتریکی معرفی شده، به عرضه یک اتومبیل خودران تولید انبوه مربوط باشد. بر این اساس کمپانی فورد در تلاش است تا سال 2021 اتومبیلی خودران برای به اشتراک گذاری مسیرهای مشترک به خیابان های آمریکای شمالی بفرستد.

transithybridtax

حدس ما بر اینست که این خودرو برای رقابت با محصول مشترک گوگل و فیات-کرایسلر یعنی مینی ون پسیفیکای خودران وارد عرصه خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *