شکایت چری علیه برند EQ مرسدس!

شکایت چری علیه برند EQ مرسدس!

مرسدس بنز سال گذشته و در نمایشگاه خودروی پاریس با ارائه‌ی کانسپت Generation EQ تولد زیربرند EQ خود را اعلام نمود. در حال حاضر مرسدس روی خانواده‌ی وسیعی از خودروهای الکتریکی کار می‌کند و قبلاً نیز تصاویر جاسوسی از خودروهایی که از بدنه‌های مدل GLC در تست‌ها استفاده می‌کرده‌اند منتشر شده است.

mercedes-benz-generation-eq-concept-3

کمپانی مادر یعنی دایملر می‌خواهد تا این خودروها را در سراسر جهان به فروش برساند اما به نظر می‌رسد استفاده از نام EQ در چین با مشکلاتی همراه خواهد بود. دلیل مشکل این است که شرکت خودروسازی چری اخیراً شکایت علائم تجاری را علیه مرسدس و به خاطر استفاده از نام EQ تنظیم کرده است.

chery-eq

chery-eq-03

chery-eq-02

mercedes-benz-generation-eq-concept-6

از سوی دیگر سخنگوی مرسدس اعلام کرده این کمپانی مدارک لازم را به مقامات مرتبط در چین و به منظور ثبت نام تجاری EQ فرستاده است. البته این مقام مرسدس اشاره‌ای به بحث چری و شباهت نامی که در این میان وجود دارد نکرده است.

2016-generationeq-29

هنوز مشخص نیست این نزاع چگونه حل خواهد شد اما مرسدس همیشه گزینه‌ی تغییر نام‌های خودروهای بازار چین را خواهد داشت. با در نظر گرفتن اینکه خودروهای الکتریکی فروخته شده در چین بیشتر از کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در سراسر جهان است، چین بازاری کلیدی برای سازندگان خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. با وجود آلودگی شدید هوا در این کشور و تلاش روزافزون مقامات محلی برای افزایش فروش خودروهای سبز انتظار می‌رود در سال‌های آینده فروش خودروهایی با آلایندگی صفر در این کشور به شدت افزایش یابد.

mercedes-benz-generation-eq-concept-1

مرسدس اولین خودروی مزین به برند EQ را در اواخر دهه‌ی میلادی جاری معرفی خواهد کرد و پس از آن و تا سال 2025 نیز 9 خودروی الکتریکی دیگر وارد بازار خواهند شد. همه‌ی این خودروها از پلتفرم مدولاری بهره خواهند برد که جدیداً توسعه یافته و به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری سنگین 10 میلیارد یورویی در تکنولوژی خودروهای الکتریکی ساخته شده است.

منبع: motor1

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *