شش خودروی نمایشگاه ژنو با بیش از 1000 اسب بخار قدرت!

شش خودروی نمایشگاه ژنو با بیش از 1000 اسب بخار قدرت!

یکی از اصلی‌ترین نقاط تمایز هایپرماشین‌های امروزی با سایر خودروها، رقم اسب بخار آن‌هاست. این هیولاهای پرقدرت معمولاً با تیراژ محدود و به‌صورت خاص و سفارشی تولید می‌شوند و در بسیاری موارد تعدادشان به هزار دستگاه هم نمی‌رسد. نمایشگاه ژنو امسال همانند سایر مجامع خودرویی دنیا میزبان چندین مدل از همین هایپرماشین‌هاست که از کشورهای مختلف دنیا آمده‌اند. در زیر نگاهی به شش مورد جالب‌توجه با توان خروجی بیش از 1000 اسب بخار می‌اندازیم.

2017-artega-scalo-superelletra01

آرتِگا اِسکالو سوپرلِترا آرتِگا را همه با مدل GT می‌شناسند که سال 2007 معرفی شد و متأسفانه سرنوشت خیلی خوبی نداشت. این خودروساز شاید گمنام آلمانی، حالا با اِسکالو سوپرلِترا (Scalo Superelletra) به گردهمایی ژنو آمده تا بار دیگر نام خود را در دنیای خودرو مطرح سازد. قوای الکتریکی اِسکالو توانی برابر با 1020 اسب بخار تحویل می‌دهد که در نوع خود جالب‌توجه است. طراحی بیرونی تاحدودی شبیه مدل‌های پیشین بوده و البته با تغییرات جزئیِ صورت‌ گرفته کمی جذاب‌تر می‌نماید. رنگ بدنه نارنجی سوخته و قرارگیری صندلی راننده در مرکز اتاق نیز دیگر ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند. برخی گفته‌ها حاکی از آن است که اِسکالو در صورت ورود به بازار برچسب قیمتی حدود 1.3 میلیون پوند خواهد داشت!

koenigsegg-regera

کونیگ‌زِگ رِگِرا کونیگ‌زِگ یکی از بزرگان جوان باشگاه هزار اسب بخاری‌هاست. مدل تولیدی رِگِرا که هم‌اکنون در غرفه این خودروساز به نمایش عموم درآمده قلب 5 لیتری V8 توربو دوقلو با توان 1500 اسب بخار دارد و طبق بعضی شایعات می‌تواند تا مرز 248 مایل بر ساعت (399 کیلومتر بر ساعت) پیش برود. البته برای داشتن این ارقام حداقل باید 1.9 میلیون دلار هم بپردازید که رقمی بس گزاف است!

koenigsegg-geneva-motor-show02

کونیگ‌زِگ آگرا RS گریفون سوپراسپرت‌ساز سوئدی علاوه بر رِگرا، یک نماینده ویژه هم دارد: آگِرا RS گریفون!

koenigseggagerarsgeneva2017-4

koenigseggagerarsgeneva2017-3

koenigsegg-agera-rs-gryphon-07

koenigseggagerarsgeneva2017-2

techrules-10

تِک‌رولز رِن تِک‌رولز (Techrules) یک کمپانی چینی تازه‌کار است که پیش‌تر شهرت چندانی نداشت، اما با نمایش یک مدل اغواکننده بنام رِن (Ren) در نمایشگاه ژنو، نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

2017-techrules-ren-1

2017-techrules-ren-2

vanda-electrics-dendrobium-concept

واندا الِکتریک دِندروبیوم واندا الکتریک (Vanda Electric) با سوپرماشین مفهومی جدید خود یعنی دِندروبیوم (Dendrobium) در گردهمایی ژنو امسال حاضر شده است.

vanda-electrics-dendrobium-concept01

vanda-electrics-dendrobium-concept02

vanda-electrics-dendrobium-concept03

vanda-electric-dendrobium

zenvo-ts1-gt-geneva

زِنوو TS1 GT زنوو با وجود این‌که طی دهه گذشته تنها یازده دستگاه ST1 تولید کرده، برای بزرگداشت ده سالگی خود یک مدل جدید بنام TS1 GT تدارک دیده و سعی دارد جای پای بیشتری در دنیای هایپرماشین‌ها برای خود باز کند. TS1 را درواقع می‌توان نسخه‌ای به‌روز شده و متفاوت از ST1 دانست که البته با تغییراتِ صورت‌ گرفته، جذاب‌تر شده است.

zenvo-ts1-gt-geneva02

zenvo-ts1-gt-geneva01

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *