سه رفیق رقیب؛ رویارویی مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6

سه رفیق رقیب؛ رویارویی مرسدس E کلاس و ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6

اگر دنبال سدان اجرایی بزرگی می‌گردید، احتمال اینکه از بین مرسدس E کلاس، ب‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 یکی را برگزینید بالاست. هر سه خودرو سدان های با کیفیت و لوکس آلمانی هستند اما در برابر همدیگر چگونه عمل می‌کنند؟ بیایید مدل های 2016 این خودروها را مقایسه کنیم.

mercedes-e-class-vs-bmw-5-series-vs-audi-a6-2016

هزینه‌ها در بحث قیمت، ب‌ام‌و 2016 در مدل‌های سطح پایین ارزان‌تر بوده و بهای آغازی 31115 پوندی آن ارزان‌تر از بهای 32995 دلاری آئودی است. مرسدس به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر بوده و قیمت 35935 پوندی دارد اما باید گفت که گیربکس اتوماتیک و پیشرانه‌ی دیزلی قدرتمندتر به‌طور استاندارد در آن وجود دارند.

2016 BMW 5-Series

اگر مدلی با تجهیزات مشابه از سری 5 یا A6 انتخاب کنید به ترتیب شاهد قیمت‌های 34165 و 33825 پوندی خواهید بود. هر سه خودرو مصرف سوخت ادعایی حدود 4.7 لیتری دارند که حکایت هزینه‌های پایین سوخت دارد. هزینه‌های مالیات جاده‌ای نیز شبیه هم و کم می‌باشد.

Audi A6 01

استایل و ظاهر در بخش ظاهری مرسدس بنز شروعی قوی دارد. به چشم افراد نا وارد این خودرو به آسانی می‌تواند با برادر لوکس‌تر یعنی S کلاس اشتباه گرفته شود. با انتخاب مدل اسپورت تر AMG، خودروی موردبحث به‌طور باورنکردنی‌ای شیک و مد روز جلوه خواهد کرد.

2016 Mercedes E Class

همانند E کلاس، A6 نیز شبیه برادر لوکس‌تر خود یعنی A8 است اما در مقایسه با مرسدس جلوه گری کمتری دارد. شکل دلپذیر و جلوپنجره‌ی شش‌ضلعی خودرو شکی باقی نمی‌گذارند که با یک آئودی طرفیم اما در مقایسه با رقبا این خودرو کمی بی‌نام‌ونشان است. مدل‌های S جزئیات اسپورت بیشتری دارند اما باز هم کمکی به برجسته شدن خودرو نمی‌کنند. امیدواریم که نسل آینده‌ای A6 ظاهر جالب‌تری داشته باشد.

Audi A6 3.0 BiTDI quattro Black Edition

ب‌ام‌و با بدنه و جلوپنجره‌ی نمادین کلیوی شکل بهتر از آئودی عمل کرده و جلوه‌ی بصری بالاتری دارد. طراحی سالخورده‌تر سری 5 به خصوص در برابر E کلاس جدیدتر بیشتر به چشم می‌آید اما هنوز هم گذر زمان گرد پیری را خیلی بر چهره‌ی آن ننشانده است. سری 5 جدید خیلی از ما دور نیست و انتظار می‌رود که بازطراحی چشمگیری را به خود ببیند.

2016 BMW 5-Series

کابین
درحالی‌که طراحی بیرونی ب‌ام‌و سالخورده است اما کابین خیلی کهن‌سال به نظر نمی‌رسد. کیفیت ساخت کابین همان‌گونه که از این باوارایی اصیل انتظار می‌رود بالا بوده اما طراحی خودرو حسی خسته‌کننده داشته و به مدل‌های ارزان‌تر خیلی شبیه است. نقطه قوت این کابین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive است که بی‌شک در بین همه‌ی خودروسازان بهترین است.

2014 BMW 5-Series facelift lineup interior

حس به وجود آمده در کابین A6 بالاتر از سری 5 است. طراحی کابین آئودی شیک‌تر بوده اما کیفیت هر دو در یک سطح است. کنترل‌های سیستم تهویه می‌توانست ساده‌تر باشد اما سیستم اطلاعات سرگرمی MMI تقریباً به خوبی ب‌ام‌و است. به علاوه کاکپیت مجازی سفارشی جایگزین صفحه کیلومتر مرسوم شده و با نمایش کامل نقشه‌های گوگل ناوبری بسیار آسان صورت می‌پذیرد.

2016 Audi A6

در بحث کابین مرسدس بالاتر از همه قرار می‌گیرد. همانند نمای بیرونی، این خودرو آینه‌ی تمام نمای S کلاس بوده و وقتی به دومین صفحه‌نمایش مجهز شود احساس مدرن‌ترین خودرو در بین رقبا را به وجود می‌آورد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو استفاده‌ی آسانی ندارد و بخشی از پلاستیک احاطه کننده‌ی اطراف ورودی‌های هوا حس ارزانی را القا می‌کنند اما در مجموع کابین E کلاس نمره‌ی بالایی دریافت می‌کند.

Mercedes-Benz E-Class Estate (BR 213), 2016

کاربردی بودن
مرسدس در این بخش نیز خوش می‌درخشد. صندوق‌عقب 540 لیتری آن در بین رقبا بزرگ‌ترین است. داخل کابین نیز فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد. به لطف اتصالات ایزوفیکس موجود نصب صندلی‌های کودک نیز به آسانی صورت می‌پذیرد.

mercedes-e-class-10

mercedes-e-class-09

2014 BMW 5-Series facelift interior 02

آئودی با صندوق بار 530 لیتری در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد اما به لطف دهانه‌ی بزرگ صندوق در واقع مفیدترین خودرو در این بخش است. صندلی‌های عقب این خودرو کمی کوچک‌تر از دو رقیب دیگر است اما هنوز هم فضای زیادی برای دو سرنشین بالغ وجود دارد.

Audi A6 3.0 BiTDI quattro Black Edition

Audi A6 3.0 BiTDI quattro Black Edition

سواری
پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی آئودی نرم و قدرتمند بوده و برای اکثر خریداران قدرت بیش‌ازحد کافی خواهد داشت. مدل‌های سطح پایه گیربکس 6 سرعته ی دستی دارند اما پیشنهاد می‌کنیم که آن را به نسخه‌ی اتوماتیک نرم‌تر ارتقا دهید و اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید، سفارش سیستم کواترو نیز توصیه می‌گردد. چسبندگی آئودی بالا است اما راننده را کمتر هیجان‌زده می‌کند.

Audi A6 3.0 BiTDI quattro Black Edition

اگر خودرویی اسپورت تر می‌خواهید به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و انتخاب بهتری بوده و سفارش دامپرهای تطبیق‌پذیر توصیه می‌شود زیرا بدون آن‌ها سواری خودرو خوب نیست. با سیستم تعلیق خوب خودرو، سری 5 حس چابکی را القا می‌کند. پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزل آن به نرم و سرعت آئودی نیست اما هنوز هم به حد کافی صرفه‌جو و قدرتمند است. پیشرانه‌های قدرتمندتر به‌صورت استاندارد از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند اما گیربکس دستی متأسفانه سنگین عمل می‌کند.

2014 BMW 5-Series facelift

به نظر می‌رسد که مرسدس بهترین بالانس را در این کلاس ایجاد کرده است. E کلاس تنها خودرویی است که آپشن سیستم تعلیق بادی را داشته و سواری آن راحتی و رضایت بالایی را ایجاد می‌کند که رقبای دیگر قادر به دست‌یابی به آن نیستند. پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزل جدید به همراه گیربکس اتوماتیک استاندارد بسیار آرام و روان است. مرسدس به اندازه‌ی سری 5 اسپورت نیست اما بر راحتی مطلق تأکید داشته است.

mercedes-e-class-05

قضاوت نهایی
هیچ‌کدام از این خودروها مالکان خود را ناامید نخواهند کرد اما در مقایسه‌ی مستقیم مرسدس در رتبه‌ی اول قرار می‌گیرد. ب‌ام‌و بدون هیچ سؤالی درگیر کننده‌ترین سواری را ارائه می‌دهد اما به خاطر کابین سالخورده و مدل سطح پایین با تجهیزات کمتر عقب می‌افتد. طبیعی است که نسل جدیدتر آن امتیازات بسیار بهتری کسب می‌نماید. آئودی یک همه‌کاره‌ی عالی است و کاربردی‌ترین محفظه‌ی بار را دارد اما نسبت به مرسدس کمتر جلوه گری می‌کند.

eclass5seriesa6leadscreenshot

E کلاس به درستی احساسی فراتر از دو رقیب دیگر خود دارد. کابین خودرو حتی در مقایسه با رقبای قدرتمند خود نیز درجه‌یک بوده و راحتی فوق‌العاده‌ای دارد. مرسدس همچنین جادار، کاربردی و آرام است و در این مقایسه تاج پادشاهی را بر سر می‌گذارد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *