سلام آمریکایی ها به اولین کادیلاک چینی

سلام آمریکایی ها به اولین کادیلاک چینی

کادیلاک روز ۳ شنبه اعلام نمود که خودروی سدان پرچم دارش ، CT-6 هیبریدی در سال بعد در آمریکا به فروش خواهد رسید. گرچه طراحی، عملکرد ، خصوصیات لاکشری و فن آوری های به کار رفته در CT-6 هیبریدی به شدت تحسین برانگیزند اما ممکن است اینها همگی زیر سایه سنگین محل تولد این خودرو ، چین ، قرار بگیرند.

در حالی که مدل های غیر هیبریدی این خودرو توسط کارگارن شریف GM در میشیگان آمریکا ساخته می شوند ولی نسخه جدید هیبریدی آن در کارخانه GM در شهر شانگهای ساخته خواهد شد.

2017-cad

تصمیمی که اتخاذ شده یک تصمیم حساب شده است چرا که بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده در این واحد تولیدی در همان چین باقی خواهند ماند و به مصرف داخلی خواهند رسید.

مسلما خیلی عقلانی تر است که خودروهای در جایی تولید شوند که بیشترین فروش را دارند. این امر کمک می کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه های باربری، قیمت تمام شده کالا نیز با توجه به نرخ پایین تر مزد کارگران در چین برای GM کاهش یابد.

خودروی CT-6 و به طور کل خودروهای سدان لوکس و بزرگ در چین هم چنان بسیار محبوب هستند. گرچه در شهرهای بزرگ چین مثل شانگهای که عمده ثروت مردم در آن جا ها نهفته است، ازدحام جمعیت و آلودگی هوا از دغدغه های اصلی حکومت به حساب می آید و از این رو سعی داشته با وضع قوانین سخت گیرانه، تعداد خودروهای حاضر در خیابان ها را کاهش دهد.

2017-cadillac-ct6-plug-in-hybrid-041

یکی از همین قوانین وضع محدودیت و موانع سنگین در مسیر شماره گذاری خودروهای جدید غیر هیبریدی و غیر ااکتریکی است.

به همین دلیل است که اگر شما قصد فروش تعداد قابل توحهی از خودروهای بزرگ سدان پرقدرت آمریکایی را داشته باشید ناچارید که به فرم هیبریدی باشند که این خود اساسا فلسفه وجودی CT-6 هیبریدی است. این روزها جنرال موتورز و برند لوکسش ،کادیلاک مثال های بارزی برای تایید این نظریه هستند.

این کادیلاک بزرگ توان حرکتی خود را از پیشرانه توربوشارژ شده دولیتری ای می گرید که ۴ سیلندر با آرایش خطی دارند و این پیشرانه با ۲ موتور الکتریکی کوچک که هرکدام توانی برابر با ۱۰۰ اسب را تولید می کنند جفت شده است.

در مجموع این سیستم هیبریدی با هم توانی در حدود ۳۳۵ اسب بخار را تولید می نمایند که این توان می تواند این خودروی بزرگ و سنگین را در کمی بیش از ۵ ثانیه (۵.۲ثانیه) از سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند

2017-cadillac-ct6-plug-in-hybrid-026

بنابراین این خودرو می تواند ۴۰۰ کیلومتر را مابین هربار سوخت گیری طی کند. در حالت بهره گیری کامل و تنها از سیستم الکتریکی این مسافت به ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.

مدل هیبریدی CT-6 بهار سال آینده با قیمت ابتدایی $75,095 در آمریکا به فروش خواهد رسید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *