سبزترین خودروهای دنیا را بشناسید

سبزترین خودروهای دنیا را بشناسید

اگر به دنبال میزان مصرف سوخت خودروها به منظور تخمین “سبز” بودن خودروها هستید پس نگاهی به لیست سبزترین خودروهای ACEEE بیندازید.

hyundai-ioniq-ev-3

این موسسه‌ی آمریکایی غیردولتی به بحث مربوط به مصرف انرژی و همچنین برنامه‌های دوستدار محیط‌زیست و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌پردازد. در حال حاضر لیست سبزترین خودروهای این موسسه با توجه به میزان آلایندگی در زمان ساخت، تولید و توزیع سوخت و انرژی و همچنین آلایندگی خودروها تهیه شده است. ACEEE از این اعداد و آمار برای تخمین زدن اینکه یک خودرو از نظر واقعیت چقدر سبز است استفاده کرده است.

hyundai-ioniq-ev-1

امسال هیوندای آیونیک EV با امتیاز 64 در رتبه‌ی اول لیست قرار گرفته است. ب ام و i3، تویوتا پریوس اکو، فیات 500E، نیسان لیف و شورولت بولت EV نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم جای گرفته‌اند. در رده‌های بعدی نیز خودروهای کیا سول EV، تویوتا پریوس پرایم، تویوتا پریوس C، فورد فوکوس الکتریک، هوندا آکورد هیبرید و کیا نیرو FE قرار دارند.

2017 BMW i3

شاید بگویید که در این لیست خودرویی که تنها از پیشرانه احتراق داخلی استفاده کرده باشد دیده نمی‌شود اما باید گفت میتسوبیشی میراژ 3 سیلندر با اندکی اختلاف رده‌ی دوازدهم را از دست داده است؛ اما همه‌ی خودروهای حاضر در 10 رتبه‌ی اول از نوع هیبریدی، پلاگین هیبریدی یا الکتریکی هستند. این دومین سالی است که هیچ خودروی بنزینی در لیست به چشم نمی‌خورد.

2017-greenest

ACEEE می‌داند که همه‌ی افراد نمی‌توانند یک خودروی الکتریکی خریده و همه‌روزه از آن استفاده کنند بنابراین این موسسه لیست انتخابی خودروهای سبز در سگمنت های گوناگون را نیز تهیه کرده است. این لیست دربردارنده‌ی اسمارت فورتو، تویوتا یاریس iA، هوندا CR-V، نیسان روگ هیبرید، کرایسلر پاسیفیکا و فورد F-150 است.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-04

امتیازهای سبز این خودروها به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از امتیازهای موردنیاز لیست خودروهای سبز است اما آن‌ها بسیار بهتر از خودروهایی هستند که در لیست بدترین‌ها قرار دارند.

2017-choices

ACEEE همچنین برخی از بدترین خودروهای بازار را نیز معرفی کرده که برای دومین سال پیاپی این شاسی‌بلند مرسدس-ای ام جی G65 است که بنا به ادعای ACEEE بدترین نمره‌ی خودروی سبز بازار را دارد.

2017-meanest

البته تعجبی هم ندارد زیرا این یک جعبه‌ی فلزی غول‌آسا به پیشرانه‌ی 12 سیلندر توئین توربو بوده و به علم آئرودینامیک انگشت خود را نشان داده است…

منبع: aceee

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *