رکورد فروش جنرال موتورز، سومین خودروساز بزرگ دنیا در ماه فوریه

رکورد فروش جنرال موتورز، سومین خودروساز بزرگ دنیا در ماه فوریه

روزهای خوش غول آمریکایی

جنرال موتورز در سال 2016 پس از فولکس‌واگن و تویوتا با فروش نزدیک به 9.6 میلیون دستگاه خودرو، همچون سال‌های اخیر، سومین خودروساز بزرگ دنیا لقب گرفت. از این میزان، بیشترین فروش مربوط به بازار چین با 3.9 میلیون دستگاه می‌شود درحالی‌که منطقهٔ آمریکای شمالی شامل ایالات‌متحده و کانادا نیز با 3.3 میلیون دستگاه در جایگاه دومین بازار پرفروش جنرال موتورز در سال 2016 قرار دارد. علاوه بر این، برزیل با 346 هزار، انگلستان با 289 هزار و آلمان با 260 هزار دستگاه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

gmc

اما این تنها موفقیت غول خودروسازی آمریکا نیست چراکه جنرال موتورز در ماه فوریهٔ 2017 نیز رکوردی را در فروش محصولاتش به ثبت رساند به‌نحوی‌که فروش این شرکت در این ماه 7 درصد نسبت به فوریهٔ گذشته افزایش داشته است که بهترین فروش فوریهٔ GM از سال 2008 محسوب می‌شود. دراین‌بین، فروش پیک‌آپ‌های جنرال موتورز افزایش 11 درصدی داشته و شورلت مالیبو نیز با رشد فروش چشمگیر 75 درصدی مواجه شده است. همچنین متوسط قیمت هر دستگاه از محصولات جنرال موتورز نیز به 34,900 دلار افزایش یافته است که این هم یک رکورد دیگر در فوریه محسوب می‌شود.

gms-2014-north-american-car-and-truck-of-the-year-finalists-1024x682

معاون ارشد GM در ایالات‌متحده دراین‌باره گفته است:

«استراتژی فروش جدید ما نتایج بسیار قدرتمندی در بر داشته و قیمت متوسط محصولات همهٔ برندهای ما نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. علاوه بر این، سود عملیاتی ما هم به‌سرعت در حال افزایش است و در یکی از سودآورترین دورههایخود قرار داریم».

در سوی دیگر یکی از برندهای جنرال موتورز یعنی بیوک، در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد به‌گونه‌ای که فروش جهانی این برند اصیل آمریکایی در سال 2016 از مرز یک ‌میلیون دستگاه گذشته و برای اولین بار به 1,046,746 دستگاه رسید. این‌ یک نقطهٔ عطف برای بیوک محسوب می‌شود که در طول تاریخ 113 سالهٔ خود هیچ‌گاه بدان دست پیدا نکرده بود. این شرکت در مقایسه با سال 2015، نزدیک به 200 هزار دستگاه فروش بیشتری داشته است که رشدی 23 درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین نرخ افزایش فروش در بین تمامی برندهای خودروسازی بزرگ و بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. بدین ترتیب برای چهارمین سال پیاپی، بیوک رکورد فروش جهانی خود را شکسته است.

buick-05

معاون ارشد فروش، خدمات و بازاریابی جهانی بیوک «Duncan Aldred» دراین‌ارتباط گفته است:

«تقاضا برای خودروها و SUV های زیبا، آرام، لوکس و راحتی که بیوک به بازار عرضه می‌کند همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است. ما تجربهٔ رانندگی محصولاتمان را با خدمات پس از فروش تکمیل می‌کنیم که همواره در میان بالاترین سطح کیفی خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی قرار دارد».

buick-lacrosse-2017

در حال حاضر بیوک پس از فولکس‌واگن دومین برند پرفروش در بازار چین محسوب می‌شود درحالی‌که آکورا، آئودی، اینفینیتی و لینکلن از رقبای کلیدی آن در بازار ایالات‌متحده هستند. همچنین در همین بازار فروش بیوک به بالاترین میزان طی 11 سال گذشته رسیده است. کراس‌اوور کوچک انکور که چهار سال پیش توسط بیوک معرفی شد طی این مدت هرسال با افزایش فروش روبرو شده است و در سپتامبر 2016 با فروش بیش از 7 هزار دستگاه بهترین ماه فروش خود را در ایالات‌متحده تجربه نمود. این کراس‌اوور محبوب برای سال 2017 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته و به مجموعه‌ای از امکانات اتصالی چون صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی استاندارد، اینترنت وای فای 4G LTE، کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل مجهز شده است که هیچ رقیبی در این سگمنت چنین تجهیزاتی را ارائه نمی‌کند.

buick-encore-2017-01

از سوی دیگر، بیوک توسط مراجع معتبری چون جی‌دی پاور از لحاظ ایمنی و قابلیت اطمینان نیز در رتبه‌های بالایی قرار گرفته است تا جایی که طبق آخرین نظرسنجی‌ها، خریداران آمریکایی کیفیت و ارزش بالا را ازجمله دلایل خرید محصولات بیوک عنوان کرده‌اند. علاوه بر این، در ماه سپتامبر به کراس‌اوور جدید بیوک اینویژن، از سوی IIHS رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick Plus اعطا شد که بالاترین امتیاز این سازمان است.

buick-envision-2016-01

بدین ترتیب کاملاً مشخص است که جنرال موتورز پس از ورشکستگی سال 2009 با مدیریت و استراتژی کاملاً جدیدی قدرتمندانه به صحنۀ پررقابت خودروسازی بازگشته است. این خودروساز معظم با حذف برندهای ضرر ده و تمرکز بر روی برندهای اصلی، روند احیاء خود را آغاز نمود که آخرین نمونۀ آن فروش برند زیان ده اوپل به پژو-سیتروئن است. بدین ترتیب جنرال موتورز می‌تواند با سرمایه‌ای که از فروش اوپل به دست آورده است، در برندهای دیگر خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که روند موفقیت‌های جنرال موتورز همچنان در سال جاری ادامه داشته و حتی با فروش اوپل سرعت گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *