رونمایی از سیتروئن C3 WRC جدید برای رالی 2017

رونمایی از سیتروئن C3 WRC جدید برای رالی 2017

سیتروئن با تولید نسل جدید خودروی مسابقه‌ای C3 WRC امید دارد که بتواند تعداد 96 قهرمانی رالی قبلی و 8 قهرمانی کل را افزایش دهد.

citroen-c3-wrc-unveiled-11

برای فصل 2017 تیم سیتروئن توتال ابوظبی WRT از خودروهای C3 WRC خود استفاده خواهد کرد. این تیم از راننده و نقشه‌خوان‌های کریس میکی/پاول ناجل, کریگ برین/اسکات مارتین, Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau و شیخ خالد القاسمی/کریس پترسون تشکیل شده است.

citroen-c3-wrc-unveiled-8

رالی قهرمانی جهان 2017 به‌صورت رسمی از یک ماه بعد و در مسیر مونت‌کارلو شروع خواهد شد. سیتروئن نیز با ارائه‌ی نسل جدید C3 WRC قول بهبود کارایی، تغییرات فنی زیاد و تجهیزات آئرودینامیک مناسب را داده است.

citroen-c3-wrc-unveiled-10

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آئرودینامیکی این خودرو سپر است که دارای اسپلیتر و بالچه برای تولید نیروی رو به پایین و کاهش کم فرمانی می‌باشد. در نمای جانبی ورودی‌های هوا برای خنک کردن ترمزها بکار رفته است.

citroen-c3-wrc-unveiled-9

طراحی سپر عقب به دقت صورت پذیرفته تا خروج سنگ‌ریزه‌ها و برف در سطوح مختلف با سرعت زیاد انجام شود. البته دیفیوزر عقب نیز با عبور دادن جریان هوا از زیر خودرو به افزایش داون فورس کمک می‌کند.

citroen-c3-wrc-unveiled-6

مهندس ارشد فنی خودرو Laurent Fregosi می‌گوید:

تجارب به دست آمده از سیتروئن C الیزه WTCC به این معنی است که ما برای طراحی C3 WRC مجبور نبوده‌ایم که از ابتدا شروع کنیم. ما با استفاده از CFD راه‌حل‌ها را پیدا کرده و سپس خودرو را در تونل باد آزمایش کردیم. با توجه به نتایج به دست آمده ما چندین بار خودرو را تست کردیم. در همان زمان باید قطعات روی خودرو را به منظور اطمینان از صحت کارکرد امتحان می‌کردیم. این یک فرایند بی‌پایان است. با زمان بیشتر بی‌شک ما فرایند بهتر و حتی کارایی بالاتری خواهیم داشت.

citroen-c3-wrc-unveiled-2

citroen-c3-wrc-unveiled-1

citroen-c3-wrc-unveiled-7

citroen-c3-wrc-unveiled-3

citroen-c3-wrc-unveiled-5

سیتروئن C3 WRC جدید 1190 کیلوگرم وزن داشته هرچند با سوارشدن راننده و نقشه‌خوان وزن آن به 1350 کیلوگرم می‌رسد. با طول کلی 1875 میلی‌متر، این خودرو پهنایی برابر با آئودی A6 دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *