روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

تله شاپینگ (Teleshopping) یا فروش مستقیم محصولات از طریق تبلیغات تلویزیونی روشی است که قبل از روی کار آمدن فروشگاه های اینترنتی مرسوم بود. با ظهور شیوه های نوین و گسترده تر شدن تجارت الکترونیک این روش منسوخ شده و جایگاه خود را از دست داد.

در حالی که این روزها تسلا معتقد استضرورتی برای تاسیس نمایندگی های فروش وجود ندارد، کمپانی چینی چری به روش های قدیمی رو آورده و با پخش تبلیغات تلویزیونی از بینندگان درخواست می کند که همین الان تلفن خود را برداشته و کراس اوور تیگو 5 را سفارش دهند!

روشی که بیشتر مناسب سفارش دادن پیتزاست تا خرید یک کراس اوور چینی نسبتا ناشناخته.

البته استفاده از چنین روش هایی برای ایرانیان بسیار آشناست و این روزها انبوهی از تبلیغاتی این چنینی برای کالاهای گوناگون در رسانه ملی دیده می شود.

بر اساس منابع روسی مشتریانی که از این روش برای سفارش تیگو 5 استفاده کنند، 100,000 روبل (تقریبا برابر با 1400 یورو یا حدود 5.6 میلیون تومان) تخفیف می گیرند.

روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

قیمت تیگو 5 در روسیه برابر با 899,900 (حدود 12,600 یورو معادل حدودا 50 میلیون توما) است که با تخفیف مورد نظر به 799,900 روبل یا 11,200 یورو کاهش می یابد. اگر چه هنوز با این قیمت هم تیگو 5 از رنو داستر و سایر محصولات داخلی روسیه گران تر است، اما در این تبلیغ روس ها نگرش کاملا مثبتی به این کراس اوور چینی داشته و آن را محصول لوکسی تلقی می کنند.

روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

تیگو 5 در حالت استاندارد به یک موتور 2 لیتری با قدرت 138 اسب بخار مجهز شده که توانایی تولید 182 نیوتن متر گشتاور را نیز دارد. با این مشخصات چری تیگو 5با گیربکس CVT شتابی در حدود 20ثانیه داشته و یک خودرو کاملا کُند از نظر شتاب گیری به حساب می آید.

حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. میزان مصرف سوخت نیز 9.1 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده که با توجه به مشخصات فنی چندان بهینه نیست، به خصوص وقتی در شرایط رانندگی روزمره رقمی نزدیک به 11 لیتر را با تیگو 5 تجربه کنید.

روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

در بخش ایمنی و امکانات رفاهی تیگو 5، مواردی مثل ایربگ های دوگانه در جلو، کمربندهای سه نقطه ای، ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمزهای دیسکی، ورود بدون کلید و برف پاک کن شیشه عقب دیده می شود.

چری همچنین بر روی همکاری لوتوس در توسعه این کراس اوور تاکید ویژه ای دارد، نکته ای که ظاهرا از چشم شاخه ایرانی این کمپانی به دور مانده است و تاکنون در تبلیغات ایرانی به همکاری لوتوس با چری تاکیدی نشده است.

روش تبلیغاتی از مُد افتاده چری تیگو 5 در روسیه

در تبلیغ تلویزیونی ساخته شده، 5 مکانیک به ظاهر زبده درباره قابلیت های کلیدی این محصول نو رسیده صحبت می کنند؛ قابلیت هایی مثل چرخ زاپاس و تا شدن صندلی های عقب که گویی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودرو در جهان است!

چری تیگو 5 حدود 6 ماه است که با قیمتی در حدود 87 الی 93 میلیون تومان در بازار ایران نیز عرضه می شود و رقیب خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی و هموطنان چینی خود نظیر جک S5 اتوماتیک و BYD S6 و هایما S7محسوب می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *