رندری از چهرهٔ احتمالی هایپرکار مرسدس-آام‌گ

رندری از چهرهٔ احتمالی هایپرکار مرسدس-آام‌گ

تاکنون اخبار فراوانی پیرامون هایپرکار جدید مرسدس-آام‌گ منتشر شده است اما هنوز هیچ اطلاعات روشنی از چهرهٔ این ابر اتومبیل در اختیار نداریم. بااین‌حال سازندهٔ آلمانی تابه‌حال دو تیزر بسیار مبهم از این خودرو منتشر کرده است بنابراین با توجه به این تیزرها دو رندر از این هایپراسپرت طراحی شده است که به همین دلیل ممکن است برخلاف رندرهای خیالی قبلی، به محصول واقعی و نهایی نزدیک‌تر باشد. مرسدس-آام‌گ ابر اتومبیل آیندهٔ خود را فعلاً با نام رمزی پروژهٔ یک معرفی کرده است و هدف از ساخت آن‌را ارائهٔ یکی از هیجان‌انگیزترین هایپراسپرت‌هایی اعلام کرده است که توانایی حرکت در جاده‌های عمومی را دارند.

mercedesamg-projectone-01

به‌منظور انجام این کار، مرسدس-آام‌گ قوای محرکه‌ای هیبریدی را مستقیماً از فرمول یک در پروژهٔ یک بکار خواهد برد. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری V6 توربوشارژ به همراه سیستم بازیابی انرژی Kers می‌شود که در خودروی مسابقه‌ای W07 بکار رفته است. انتظار می‌رود خروجی نهایی این سیستم نزدیک به 1000 اسب بخار باشد درحالی‌که پیشرانهٔ آن می‌تواند در دوری بیش از 10 هزار rpm کار کند. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما در کنار این، محور جلو توسط موتورهای الکتریکی هم به حرکت درمی‌آید. همچنین در این هیولا یک سیستم تقسیم گشتاور بسیار پیشرفته بکار خواهد رفت. شاسی این ماشین از نوع مونوکوک کربنی خواهد بود و می‌تواند تا 25 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید. از این هایپراسپرت بین 200 تا 300 دستگاه ساخته خواهد شد و قیمتی در حدود 2 میلیون یورو خواهد داشت اما سازندهٔ گفته است که تقریباً تمامی این تعداد پیش‌فروش شده‌اند.

mercedesamg-projectone-02

بااین‌حال همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفته شد، Peisert Design بر اساس تیزرهایی که از مرسدس-آام‌گ پروژهٔ یک منتشر شده است، اقدام به طراحی رندرهایی نموده که می‌تواند نمایی اجمالی از این ماشین را نشان دهد. با توجه به این رندرها می‌توان گفت پروژهٔ یک خودرویی کشیده و کم ارتفاع است که کابین کم‌عرضی برای نشستن دو سرنشین خوش‌شانس داشته و شبیه به خودروهای مسابقه‌ای لمانز است. یک خروجی بزرگ نیز در قسمت عقبی خودرو برای خروج هوای گرم پیشرانه به چشم می‌خورد. نسخهٔ نهایی این ابر خودروی آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت امسال در ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *