رانندگی با مرسدس-مایباخ S500، ارزان‌ترین محصول مایباخ

رانندگی با مرسدس-مایباخ S500، ارزان‌ترین محصول مایباخ

سلیقهٔ سردبیران کارانددرایور متفاوت است؛ اما اگر یک موضوع مشترک در بین همهٔ ما وجود داشته باشد، آن مرسدس بنز S کلاس است. اگر ما شخصی ثروتمند باشیم، بسیاری از ما می‌خواهیم که یک مرسدس بنز S کلاس داشته باشیم. مطمئناً یک بنتلی یا یک رولزرویس ممکن است خودروی مجلل‌تری باشد اما سدان بزرگ مرسدس از نظر سواری، قدرت، لوکس بودن، راحتی و توانایی‌ها، صرف‌نظر قوای محرکه، خودروی کاملاً مطلوبی است؛ اما برای برخی از خریداران، S کلاس فاقد نمایی مناسب است؛ بنابراین اگر سدانی با بهترین سواری برای شما کافی نیست، مرسدس بنز نمونه‌هایی متفاوت از S کلاس را نیز تحت برند مایباخ به بازار عرضه کرده است که با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. یکی از این مدل‌ها، مرسدس-مایباخ S500 است (این مدل در ایالات‌متحده با نام مرسدس-مایباخ S550 شناخته می‌شود).

2017-mercedes-maybach-s550-111-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-111-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-112-

2017-mercedes-maybach-s550-116-876x535

نسخهٔ مایباخ مرسدس بنز S500 4Matic، به میزان 67 هزار دلار گران‌تر از یک S500 معمولی است اما هنوز هم بسیار ارزان‌تر دیگر خودروهای کلاس سدان‌های شوفری است (سدان‌هایی مخصوص ثروتمندان که توسط رانندهٔ شخصی رانده می‌شوند) و همچنین مایباخ تمامی تجهیزات ایمنی و سرگرمی S کلاس را هم در آن ارائه کرده است. این مدل که پریمیوم‌تر از یک S500 4Matic معمولی است، 20 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد که همهٔ آن به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و به همین دلیل در عقب فضای پای بسیار زیادی را ارائه می‌کند.

2017-mercedes-maybach-s550-137-876x535

همچنین این در حالی است که مرسدس بنز ادعا می‌کند این خودرو ساکت‌ترین کابین را در بین تمامی خودروهای بازار دارد. در آزمون سروصدای داخلی ما در صندلی جلو هنگام تخت گاز رفتن 70 دسی‌بل و هنگام حرکت با سرعت یکنواخت 110 کیلومتر در ساعت 63 دسی‌بل صدا ثبت شد که هر دو در بین پایین‌ترین صداهایی است که ما تاکنون در کابین خودروها ثبت کرده‌ایم؛ مانند رولزرویس، در مایباخ هم موقعیت صندلی‌های عقب به‌گونه‌ای است که ستون C از دیده شدن اینکه چه کسی در صندلی عقب نشسته است جلوگیری می‌کند بخصوص هنگامی‌که سرنشین عقب تکیه داده باشد.

2017-mercedes-maybach-s550-138-876x535

هر دو صندلی عقب مجهز به زیر پایی‌های تاشو، گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند. همچنین در کمربندهای ایمنی عقب نیز ایربگ تعبیه شده که تصوری نرم‌تر و لوکس‌تر از کمربندها را ارائه می‌کند؛ بنابراین قسمت عقبی مایباخ بزرگ‌تر و راحت‌تر از بسیاری از هواپیماهای فرست کلاس است خصوصاً با سیستم پخش عطر که خوشبوکنندهٔ هوای منحصربه‌فرد مایباخ را در کابین S550 منتشر می‌کند. علاوه بر این، دو صفحه‌نمایش نیز روی پشتی صندلی‌های جلو نصب شده است که سرنشینان عقب می‌توانند با استفاده از آن‌ها خود را سرگرم کنند.

2017-mercedes-maybach-s550-146-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-147-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-144-876x535

اما اگر بازهم این‌ها را کافی نمی‌دانید، باید به پوشش سقف چرمی و سیستم صوتی 1540 واتی برمستر با 24 بلندگو و توییترهای درون درها و همچنین بلندگوی بزرگ نصب شده بین دو سانروف پانورامای مایباخ اشاره کرد. همچنین خودروی مورد آزمایش ما مجهز به سیستم سفارشی Magic Sky Control به قیمت 4950 دلار نیز بود. بااین‌حال هرچند تریم داخلی دورنگ مشکی-قهوه ای مایباخ S500 جذاب است اما نشان نمی‌دهد که شما سوار بر یک مایباخ هستید. البته از بالش‌های ویژهٔ مایباخ می‌توان این امر را متوجه شد ولی هرچه تلاش کردیم نفهمیدیم که این بالش‌ها را برای چه‌کاری می‌توان استفاده کرد!

2017-mercedes-maybach-s550-155-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-153-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-143-876x535

اما مایباخ تنها یک S کلاس یا پکیج داخلی لوکس‌تر نیست زیرا همراه با افزایش فاصلهٔ محوری خودرو، سقف و ستون‌های C نیز تغییر کرده‌اند. علاوه بر این، از تریم کرومی در دورتادور پنجره‌های جانبی و روی ستون B استفاده شده و لوگوی مایباخ نیز روی ستون‌های C نصب شده است. البته مایباخ S600 در بیرون از رینگ‌های جدید و منحصربه‌فردی هم سود می‌برد که این رینگ‌های خاص در S500 ارائه نمی‌شوند.

2017-mercedes-maybach-s550-120-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-118-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-117-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-114-876x535

مایباخ S500 برخلاف برادر بزرگ‌ترش، از یک پیشرانهٔ 4.7 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که درواقع همان پیشرانهٔ مرسدس بنز S500 بوده و 450 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌توان جثهٔ 2353 کیلوگرمی S500 را ظرف 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین این سدان لوکس آلمانی مسافت 400 متر را در تنها 13.5 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سقف سرعت آن با توجه به محدودیت‌های دولتی معادل 210 کیلومتر در ساعت است؛ اما عملکرد این موتور 4.7 لیتری در بحث مصرف سوخت نیز تحسین‌برانگیز است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 13 لیتر و در بزرگراه حدود 11.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین زمانی که ناگهان با تمام قدرت ترمز کردیم، مایباخ از سرعت 110 کیلومتر در ساعت در 48 متر متوقف شد که تنها 1.2 متر بیشتر از آئودی R8 است.

2017-mercedes-maybach-s550-157-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-103-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-104-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-109-876x535

هرچند S500 مایباخ خودرویی به‌اصطلاح شوفری است اما این اعداد از صندلی راننده بسیار لذت‌بخش‌تر از صندلی سرنشینان است. به همین دلیل بسیاری از ما S کلاس را با قصد اینکه خودمان با آن رانندگی کنیم می‌خریم؛ اما حتی اگر بخواهیم که رانندهٔ شخصی داشته باشیم، هنوز هم مرسدس بنز S کلاس در صدر لیست خرید ما خواهد بود.

2017-mercedes-maybach-s550-122-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-124-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-131-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-128-876x535

2017-mercedes-maybach-s550-127-876x535

مشخصات فنی

Mercedes Maybach S500 2017
ترکیب سدان، چهاردر، موتورجلو
ظرفیت سرنشین 4 نفر
قیمت پایه 167125 دلار
قیمت تست‌شده 177,485 دلار
پیشرانه 4.7 لیتری V8 توئین توربو
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری 3.36 متر
طول/عرض/ارتفاع 5.45/1.9/1.5 متر
حجم صندوق بار 340 لیتر
وزن خالص 2353 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 5 ثانیه
مسافت 400 متر 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 13 لیتر

منبع: Car & Driver

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *