دولت ایالات متحده سیاست های کلی خود را در خصوص اتومبیل های خودران تشریح کرد

دولت ایالات متحده سیاست های کلی خود را در خصوص اتومبیل های خودران تشریح کرد

با تلاش هایی که گوگل، تسلا، اوبر، فورد و دیگر نام های بزرگ صنعتی در چند سال اخیر به انجام رسانده اند، به هیچ وجه بعید نیست که تا چند سال دیگر شاهد ورود خودروهای تماماً خودران به جاده ها باشیم. در همین راستا نیز دولت ایالات متحده به تازگی سیاست های کلی خود را در خصوص این خودروها منتشر ساخته است.

بر این اساس کمپانی های تولید کننده موظف به تامین ۱۵ شرط ایمنی در محصولات خود هستند تا بتوانند مجوزهای لازم برای عبور و مرور آنها در سطح خیابان ها و جاده های این کشور را داشته باشند.

از دیدگاه وزارت حمل نقل آمریکا، که وضع کننده این سیاست ها است، خودروهای بدون راننده ظرفیت های بالایی را برای افزایش چابکی سیستم های حمل و نقلی در عین ارتقای چشمگیر امنیت مسافران دارا هستند،اما نیاز به رعایت سختگیرانه پیش نیازها وجود دارد.

مجموعه سیاست های ۱۵ بندی اعلام شده مشخص می کند که هر کمپانی چگونه می تواند گواهی صلاحیت را برای خودروها و سیستم های خودران تولیدی دریافت نماید. ضمن این که شیوه ذخیره سازی و اشتراک گذاری اطلاعات جمع آوری شده توسط این سامانه ها نیز مشخص شده است. در بخش دیگرنیز شیوه عملکرد کمپانی ها و خودروهایشان پس از بروز یک تصادف تشریح شده است. به علاوه این که در این مجموعه دستور العمل هایی نیز برای نحوه طراحی رابط کاربری سیستم های خودران و همچنین اصول حفظ حریم شخصی کاربران لحاظ شده است.

بر طبق اسناد منتشر شده، استانداردهای جزئی برای تردد خودروهای بدون راننده می بایست توسط مقامات ایالتی تدوین و به اجرا گذاشته شود. بنابراین ممکن است محدودیت های ایالات مختلف برای چنین تکنولوژی هایی متفاوت باشد. ضمن این که اعطای گواهی نامه به رانندگان این قبیل خودروها و همچنین ثبت آنها هم بر عهده مقامات هر ایالت گذاشته شده است.

انتشار این سیاست ها گرچه ممکن است کار برخی از کمپانی ها را برای توسعه سیستم های خودران دشوارتر سازد، اما دست کم نشانه ای از فراهم شدن مقدمات جهت ورود این تکنولوژی به زندگی روزمره انسان ها قلمداد می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *