دلیل افت قیمت ب‌ام‌و i8 کارکرده چیست؟

دلیل افت قیمت ب‌ام‌و i8 کارکرده چیست؟

خودروهای الکتریکی مثل ب‌ام‌و i3 در بازار خودروهای دست‌دوم افت قیمت شدیدی را تجربه می‌کنند. بنا به دلایلی خودروهای الکتریکی ارزش فروش دوباره‌ی افتضاحی داشته و می‌توان برخی نمونه‌ها را در بازار خودروهای دست‌دوم با کمتر از نصف قیمت اولیه خریداری کرد؛ و این‌ها خودروهایی دو یا سه‌ساله با کارکرد بسیار پایین هستند. خب به نظر می‌رسد یکی از خوش‌تیپ‌ترین خودروهای پلاگین هیبریدی تاریخ یعنی ب‌ام‌و i8 نیز به این لیست پیوسته و در بازار خودروهای دست‌دوم افت قیمت وحشتناکی را تجربه می‌کند.

bmw-i8-protonic-frozen-black

ارزان‌ترین مدل ب‌ام‌و i8 صفرکیلومتر حدود 143 هزار دلار قیمت دارد و این قیمت پیش از گرفتن مالیات و دیگر هزینه‌ها می‌باشد؛ بنابراین بهای خودرو به آسانی به بالای 150 هزار دلار می‌رسد. این یک خودروی بسیار گران و جذاب و دینامیک است که کمتر خودرویی می‌تواند تجربه‌ی رانندگی مشابه را ارائه نماید. البته اگر چند سالی صبر کنید می‌توانید نمونه‌های کارکرده‌ی آن را با بهای حدود 60 هزار دلار و کمتر بخرید. به نظر می‌رسد که افت قیمت این خودرو ادامه‌دار است.

bmw-i8-protonic-red-chicago-auto-show-2017-04

یک جست‌وجوی سریع از i8 های کارکرده در آمریکا نشان می‌دهد که شما می‌توانید یک مدل کم کارکرد را با بهای زیر 90 هزار دلار بخرید. این قیمت بیش از 60 هزار دلار کمتر از بهای اولیه‌ی خودرو بوده و این در حالی است که خودرو کارکرد بسیار کمی دارد.

bmw-i8-protonic-red-chicago-auto-show-2017-14

هیچ‌کسی مطمئن نیست که چرا این اتفاق رخ می‌دهد و از طرفی i8 هنوز هم یک خودروی جدید و جذاب است. هرچند برخی تئوری‌ها در فروم های خودرویی مطرح شده است. هرگاه مدل جدیدی از راه می‌رسد، نسخه‌ی قدیمی‌تر از مد افتاده و افت قیمت زیادی را تجربه می‌کند درست همانند یک لپ‌تاپ یا آیفون. به خاطر این موضوع مردم نمی‌خواهند مدلی قدیمی را بخرند درست مثل‌اینکه کسی نمی‌خواهد آیفون 6 بخرد زیرا آیفون 7 وارد بازار شده است.

bmw-i8-wallpaper-10

این یک احتمال واقع‌گرایانه است زیرا مردمی که این دسته از خودروها را می‌خرند همواره می‌خواهند در صف اول به دست آوردن چنین تکنولوژی‌هایی باشند. البته در این میان بحث رقبا نیز وجود دارد. با بهای یک ب‌ام‌و i8 کارکرده شما می‌توانید سوپرکارهای گیرایی چون اولین نسل آئودی R8، پورشه 911 توربو و حتی استون مارتین ونتیج را بخرید؛ بنابراین رقابت یک خودروی سه سیلندر با سوپرکارهای ذکر شده سخت است. به علاوه نباید از فاکتور قابلیت اطمینان نیز صرف‌نظر کرد. وجود تکنولوژی‌های زیاد در i8 باعث شده تا خودرو بسیار پیچیده شود؛ بنابراین مطمئن نیستیم که افراد زیادی بخواهند ریسک هزینه‌ی این میزان پول زیاد برای خرید خودرویی پس از اتمام گارانتی را به جان بخرند.

2015 BMW i8 Interior

در هر حال افرادی که ریسک چنین کاری را قبول می‌کنند خودرویی را به دست خواهند آورد که یک معامله‌ی کاملاً ارزان به شمار می‌رود.

منبع: bmwblog

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *