درگی دیدنی میان مرسدس بنزهای آام‌گ

درگی دیدنی میان مرسدس بنزهای آام‌گ

کدام‌یک از فرزندان AMG پیروز خواهد شد؟

mercedes-amg-drag-race5

بخش AMG مرسدس بنز در اوج عملکرد و جذابیت مرسدس قرار داشته و برای هر سلیقه و البته بودجه‌ای خودروهای مختلفی تولید می‌کند. مسلماً AMG خودروی بد ندارد اما در چنین طیف گسترده‌ای از محصولات آام‌گ مطمئناً تعداد کمی از آن‌ها عالی هستند؛ بنابراین CarWow تصمیم گرفته با جمع‌کردن شش مرسدس آام‌گ مختلف از ارزان‌ترین گرفته تا گران‌ترین، آن‌ها را با یک مسابقهٔ درگ به چالش بکشد.

mercedes-amg-drag-race

نقطهٔ ورودی این برند، موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو در مدل A45 است. موتور بعدی یک واحد 3 لیتری V6 بای‌توربو مورداستفاده در SLC43 است. سپس به پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو می‌رسیم که در مدل‌های AMG GT و C63 AMG مورداستفاده قرار می‌گیرد. بعدازآن موتور 5.5 لیتری V8 بای‌توربو قرار دارد که در محصولات بزرگ‌تری مانند GLE63 این رقابت مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ و درنهایت بزرگ‌ترین موتور ساخت AMG هم پیشرانهٔ 6 لیتری V12 بای‌توربو است که در این مسابقه در سینهٔ S65 کوپه می‌تپد.

mercedes-amg-drag-race2

mercedes-amg-drag-race3

هریک از این خودروها در کلاس خود خاص و ویژه هستند اما تنها یکی از آن‌ها می‌تواند سریع‌ترین زمان را در پیمودن مسافت 400 متر ثبت کند. فرزندان آام‌گ به‌صف می‌شوند و برای برادران خود می‌غرند. هر شش خودرو تادندان‌مسلح بوده و آمادگی کاملی برای شرکت در این رقابت خانوادگی دارند. فرمان شروع درگ صادر شده و هر شش AMG همچون گلوله به جلو شلیک می‌شوند. در ابتدا کوچک‌ترین عضو خانواده یعنی A45 به لطف وزن کمترش جلو می‌افتد ولی نهایتاً موفق به کسب پیروزی کلی نمی‌شود. بااین‌حال این هاچ‌بک داغ در استارت مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که باعث می‌شود به آن لقب غول کُش را بدهیم.

mercedes-amg-drag-race3

SUV بزرگ GLE63 هم عملکرد حیرت‌انگیزی دارد. این خودرو در آغاز با A45 یکسان حرکت می‌کند اما درنهایت آئرودینامیک بهتر A45 اثر خود را نشان داده و موجب می‌شود که GLE63 عقب بماند.

mercedes-amg-drag-race8

متأسفانه E63 S که قدرتمندترین ساختهٔ AMG است نتوانست در این رقابت شرکت کند ولی قطعاً یک مدعی واقعی بوده و توانایی کسب پیروزی کلی را دارد. سپس به دو خودرویی می‌رسیم که قلب مشترکی دارند یعنی C63 و AMG GT که هر دو از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کنند. بااین‌حال مطمئناً یک سدان چهاردر در مسیر مسابقه در برابر یک کوپهٔ اسپرت توانمند حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. به همین دلیل C63 تا حد زیادی از AMG GT عقب افتاد.

mercedes-amg-drag-race4

ولی همان‌طور که در ابتدا حدس می‌زدیم، گل سرسبد آام‌گ‌ها یعنی AMG GT نهایتاً توانست بر دیگر برادران خود غلبه کرده و پیروز این جدال خانوادگی گردد؛ اما یکی از نتایج مهم این رقابت این بود که نشان داد سیستم چهارچرخ محرک چقدر در بهبود عملکرد خودروها تأثیر دارد تا جایی که سدان قدرتمند و هشت سیلندر C63 از هاچ‌بک ضعیف‌تر A45 شکست خود و یکی از دلایل اصلی این اتفاق دیفرانسیل عقب بودن C63 در برابر دو دیفرانسیل بودن A45 است.

mercedes-amg-drag-race7

مقام دوم هم به لوکس‌ترین خودروی این جمع یعنی S65 AMG رسید که هرچند سنگین‌ترین وزن را دارد اما با تکیه‌بر نیروگاه دوازده سیلندر 630 اسب بخاری خود توانست به مقام دوم این جدال دیدنی و جذاب نائل گردد. پیشنهاد می‌کنیم دیدن این ویدئوی فوق‌العاده را از دست ندهید.

mercedes-amg-drag-race5

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *