داشبورد را لمس کنید

داشبورد را لمس کنید

نمایشگاه CES امسال در کنار رونمایی از تبلتهای چهارهسته ای و نمایشگرهای فوق باریک OLED شاهد حضور خودروسازهایی بود که استفاده از نسل آینده محصولات دیجیتال را در خودروهای آتی خود، نشان می دادند. از جمله مرسدس بنز که داشبورد بسیار مدرنی را با عملکرد چند لمسی بنمایش گذاشته بود.

Mercedes Benz DICE
Mercedes Benz DICE

داشبورد مفهومی برای تجربه کنترل بصری و پویا (DICE) روی دو مولفه اصلی بنیان نهاده شده است. یکی صفحه نمایش بزرگ جلو که تمام اطلاعات را روی شیشه جلوی خودرو نشان می دهد. مثلا جهت های نقشه و سیستم ناوبری و یا تماسهای دریافتی تلفن شما. قسمت دوم، داشبورد است که تبدیل به یک صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای شده و می توانید به آسانی با کشیدن انگشت بروی دکمه ها یا اشکال به آن فرمان بدهید. مثلا می توانید مقصد خود را به سیستم ناوبری اعلام کنید یا موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا یک تماس ویدیویی با دوستان خود برقرار کنید یا بدنبال رستورانهای نزدیک خود بگردید.

Mercedes Benz DICE
Mercedes Benz DICE

تکنولوژی DICE مرسدس بنز فعلا یک نمونه مفهومی و آزمایشی است که ممکن است ایراداتی نیز داشته باشد اما باید تا چند سال آینده برای ظهور تدریجی این فن آوریها در خودروها منتظر بمانیم. شاید هم کره ایها که هم در ساخت نمایشگرهای لمسی و هم گجت و ابزارهای الکترونیکی و هم خودرو تبحر دارند، زودتر این رویا را تحقق بخشند.

Mercedes Benz DICE
Mercedes Benz DICE

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *