خودروهای تسلا چگونه ۲۲۵ میلیون کیلومتر را در حالت Autopilot طی کرده اند؟ [تماشا کنید]

خودروهای تسلا چگونه ۲۲۵ میلیون کیلومتر را در حالت Autopilot طی کرده اند؟ [تماشا کنید]

دیگر همگان دریافته اندکه کلید موفقیت آیندهصنایع خودروسازی چیزی جزمفهوم«فناوری خودران» نخواهد بود. شرکت فورد وعده داده که تا سال ۲۰۲۱ هزاران اتومبیل خودران را روانه جاده ها نماید. بنز و جنرال موتورز نیز در همین راستا حرکت می کنند. تسلا اما به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، ۹۰ هزار دستگاه خودرو در خیابان ها و جاده ها دارد که از قابلیت اتوپایلوت (Autopilot) بهره می برند. این تکنولوژی توانایی هایی را به خودروی شما می افزایدکه وصف «بی نیاز از راننده»تا حدقابل توجهی در خصوص آن صدق می کند.

دو اتومبیلModel S وModel X تسلا در صورت فعال بودن اتوپایلوت می توانند بدون کمک راننده سرعت را کنترل نمایند، مسیر حرکت در یک لاین را حفظکنند، یا لاین حرکت خود را تغییر دهند، و حتی بدون هیچ کمکی خود را در محل مناسب پارک نمایند.

البته باید تاکید کنیم که قابلیت اتوپایلوت، یک سامانه خودران کامل نیست، بلکه دستیاری هوشمندبرای آسان سازی امر رانندگی است و کسی که پشت فرمان قرار می گیرد، حتی در صورت فعال بودن این سیستم، باز هممی بایست همواره دست خود را روی فرماننگاه داشته و مسیر پیش رو را تحت نظر داشته باشد.

همین مسئله دردسرهایی را نیز برای کمپانی تحت مدیریتایلان ماسک به وجود آورده است، چرا که عده ای بیش از حد به این سامانه اعتماد می کنند، که این امر چند باری منجر به بروز حادثه شده و تا به حال یک نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست داده است.

اما ماسک معتقد است که این سامانه می تواند جان بسیاری را نجات دهد. بر طبق اعلام تسلا، خودروهای این شرکت تا به حال ۱۴۰ میلیون مایل (حدود ۲۲۵ میلیون کیلومتر) را در حالت اتوپایلوت طی کرده اند، که ۱۳۰ میلیون مایل آن (معادل ۲۱۰ میلیون کیلومتر) پیش از بروز حادثه کالیفرنیا بوده است. این رقم در مقایسه با ۹۴ میلیون مایل متوسط مسافت طی شده پیش از بروز تصادف های مرگ باردر خودروهای معمولی، نشان از ایمن تر بودن خودروهای تسلا دارد.

در ادامه می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید تا بهتر با نحوه عملکرد، قابلیت ها و محدودیت های سیستم اتوپایلوت در یک خودروی تسلایModel S آشنا شوید. ضمن این که در انتها نیز کارکرد این سیستمرا در یک جاده واقعی و در برخورد با موقعیت هایمختلف خواهید دید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *