خداحافظی دایملر با تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی

خداحافظی دایملر با تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی

طبق خبری که از اشتوتگارت منتشر شده دایملر از توسعه‌ی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی عقب‌نشینی کرده و به جای آن منحصراً روی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی تمرکز نموده است. این کمپانی هنوز هم به توسعه‌ی برخی پروژه‌های سلول سوختی مثل شاسی‌بلند پلاگین GLC ادامه خواهد داد اما این کار را تنها در مقیاسی کوچک انجام خواهد داد.

2017-mercedes-glc-f-cell-02

دیتر زچه مدیرعامل دایملر در خلال کنگره‌ای خودرویی در اشتوتگارت گفته که سلول سوختی دیگر نقشی اساسی را برای کمپانی بازی نمی‌کند. اگرچه دایملر هنوز هم از نظر تکنولوژی سلول سوختی پیشرو است اما برتری آن نسبت به روش باتری-الکتریکی در حال کم شدن است.

2017-mercedes-glc-f-cell-03

دلیل اینکه چرا روش سلول سوختی تسلیم شده کاملاً ساده است. مزیت محدوده‌ی حرکتی بیشتر و زمان سوخت‌گیری دوباره‌ی کمتر در حال کم‌رنگ‌تر شدن است.

2017-mercedes-glc-f-cell

در طی چند سال گذشته خودروهای الکتریکی محبوب‌تر شده‌اند و حالا با محدوده‌های حرکتی بیشتر و زمان سوخت‌گیری کمتری عرضه می‌شوند. از سوی دیگر پاسخی روشن برای تهیه‌ی سلول‌های سوخت هیدروژنی ارزان‌قیمت و همچنین نصب زیرساخت‌های گران‌بهای شارژ دوباره وجود ندارد.

2017-mercedes-glc-f-cell-09

2017-mercedes-glc-f-cell-01

هزینه‌های مربوط به باتری‌ها سریعاً در حال کاهش است درحالی‌که تولید هیدروژن بسیار هزینه‌بر باقی مانده است.

2017-mercedes-glc-f-cell-07

2017-mercedes-glc-f-cell-06

2017-mercedes-glc-f-cell-05

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *