جزئیات حالات رانندگی مختلف سوپراسپرت فورد GT

جزئیات حالات رانندگی مختلف سوپراسپرت فورد GT

چند وقتی است فورد نسل کاملاً جدید سوپراسپرت GT خود را معرفی کرده و چندی پیش نیز مشخصات فنی آن‌را اعلام نمود. حالا نیز سازنده آمریکایی حالات رانندگی مختلف این سوپراسپرت را اعلام کرده است که برای جاده یا پیست می‌توان با لمس یک دکمه شرایط سواری ماشین را تغییر داد.

2017-ford-gt-front-three-qu

در حالت رانندگی «عادی» فاصله سوپراسپرت از سطح زمین به ۱۲ سانتیمتر رسیده و به عبور راحت‌تر از دست‌اندازها و چاله‌های مسیر کمک می‌کند. علاوه بر این در این حالت تعلیق نرم‌تر شده و واکنش پدال گاز و گیربکس نیز برای رانندگی استاندارد تنظیم می‌شوند. اسپویلر عقب هم به‌طور خودکار در هنگام رسیدن به سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت بالا آمده، در صورت کاهش سرعت به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت جمع شده و درصورتی‌که سنسورها ترمزی ناگهانی را تشخیص دهند به‌عنوان یک ترمز هوایی عمل می‌کند.

2017-ford-gt-rear-three-qua

در حالت «خیس» تمام تنظیمات پیش‌فرض حالت عادی اعمال می‌شود اما واکنش پدال گاز به‌منظور بهبود چسبندگی در مسیرهای بارانی تنظیم می‌شود. با فعال کردن حالت «اسپرت»، پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو خودرو نسبت به پدال گاز پاسخ سریع‌تری را ارائه می‌کند و سیستم ضد تأخیر توربوها فعال می‌شود. علاوه بر این، در این حالت راننده می‌تواند از طریق سیستم AdvanceTrac به‌صورت دستی سیستم‌های کنترل ثبات و کنترل کشش را تنظیم کنند درحالی‌که فاصله از سطح زمین همان ۱۲ سانتیمتر است.

2017-ford-gt-front-three-quarters-in-motion-e1481056835424

حالت «پیست» اما که برای شرایط سخت مسابقه‌ای تنظیم شده است، به‌طور خودکار ارتفاع را ۵ سانتیمتر کم کرده و فنرها و دامپرها را سفت‌تر می‌کند. علاوه بر این، قطعات آئرودینامیکی ماشین برای افزایش داون‌فورس تنظیم شده و اسپویلر عقب بالا می‌آید. تمامی این تنظیمات در کمتر از ۲ ثانیه انجام می‌گیرد.

2017-ford-gt-front-end-in-motion

و آخرین حالت هم «V-Max» نام دارد که در آن تمامی تنظیمات سوپراسپرت برای رسیدن به حداکثر سرعت ممکن تنظیم می‌شوند. در این حالت ارتفاع از سطح زمین به همان میزان حالت پیست باقی می‌ماند اما تمامی عناصر آئرودینامیک برای به حداقل رساندن ضریب آئرودینامیک تنظیم می‌شوند و به جهت اطمینان از سریع بودن خودرو در هنگام شتاب گیری در یک خط مستقیم، کنترل ثبات فعال می‌ماند.

2017-ford-gt-rear-end-in-motion

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *