تیونینگ آئودی RS6 توسط ABT، استیشنی قوی‌تر از آئودی R8

تیونینگ آئودی RS6 توسط ABT، استیشنی قوی‌تر از آئودی R8

آئودی RS6 آوانت خود به‌صورت استاندارد در نسخهٔ قوی‌تر Performance با برخورداری از یک نیروگاه 4 لیتری V8 بای‌توربو به قدرت 605 اسب بخار، هیولایی است که می‌توان بر آن نام سوپراستیشن را نهاد. مطمئناً این میزان قدرت برای بسیاری از مردم بیش از اندازه است اما جالب اینجا است که اما مهندسین شرکت تیونینگ ABT یا با تلفظ آلمانی آب‌ت، حتی این قدرت عظیم را هم کافی نمی‌دانند و تصمیم گرفته‌اند RS6 را تقویت کرده و حتی از این هم قدرتمندتر سازند.

audi-rs6-avant-by-abt2

بدین ترتیب آن‌ها با ایجاد تغییراتی در پیشرانهٔ این سوپراستیشن که RS6+ نام گرفته، قدرت آن‌را به میزان 100 اسب بخار افزایش داده و به 705 اسب بخار رسانده‌اند؛ اما این تمام ماجرا نیست چراکه گشتاور نیز با 180 واحد افزایش به عدد ویرانگر 880 نیوتن متر رسیده است؛ بنابراین حالا این RS6 با تیونینگ ABT حتی از سوپراسپرت آئودی R8 V10 Plus هم قوی‌تر شده است.

audi-rs6-avant-by-abt

اما غیر از افزایش خروجی موتور، آب‌ت یک کیت بدنهٔ تهاجمی‌تر را هم برای RS6+ تدارک دیده‌اند. این کیت شامل ارائهٔ تعداد زیادی قطعات فیبر کربنی بدنه مانند بالهٔ لبهٔ سپر جلو، روکش آینه‌های جانبی و اسپویلر عقبی می‌شود. همچنین استفاده از یک دیفیوزر فیبر کربنی بزرگ در عقب علاوه بر دیگر قطعات فیبر کربنی موجب ایجاد ظاهری رعب‌انگیز و همین‌طور کاهش وزن خودرو شده است. دیگر تغییرات ظاهری RS6+ نیز شامل رینگ‌های آلومینیومی 22 اینچی به رنگ مشکی براق و لاستیک‌های اسپرت می‌شود.

audi-rs6-avant-by-abt4

audi-rs6-avant-by-abt6

audi-rs6-avant-by-abt5

audi-rs6-avant-by-abt7

آب‌ت هیچ تصویری از نمای داخلی این خودرو منتشر نکرده است اما می‌گوید در داخل RS6+ تودوزی چرمی سفارشی، نشان شمارهٔ هر دستگاه و تریم فیبر کربنی ارائه شده است. علاوه بر این، در این قسمت نشان RS6+ بر روی رکاب‌ها و کف‌پوش‌ها نیز جلب‌توجه می‌کند.

audi-rs6-avant-by-abt8

آب‌ت RS6+ چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درخواهد آمد و سپس به‌عنوان یک نسخهٔ ویژهٔ تولید محدود تنها 50 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

audi-rs6-avant-by-abt3

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017-2

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *