تیزری از مک‌لارن هایپر GT، آئرودینامیک‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ

تیزری از مک‌لارن هایپر GT، آئرودینامیک‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ

برای طرفداران مک‌لارن F1 خبر بسیار خوبی در راه است چراکه قرار است جانشین معنوی این سوپراسپرت افسانه‌ای در سال 2019 معرفی گردد. خودرویی که قوی‌ترین و آئرودینامیک‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ خواهد بود. به عبارت ساده‌تر، P1 را فراموش کنید، پادشاه جدیدی در راه است. این هایپرکار رؤیایی که فعلاً BP23 نامیده می‌شود، همانند F1 دارای سه صندلی خواهد بود و مشابه P1 از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خودرو که توسط بخش عملیات ویژهٔ مک‌لارن یا MSO توسعه پیدا می‌کند، قرار است عملکرد نهایی یک ابر اتومبیل را به همراه قابلیت استفادهٔ روزانه ارائه کند. این هایپرکار دارای یک صندلی راننده با اندازهٔ کامل خواهد بود که درست مانند F1 در میانهٔ کابین نصب شده است درحالی‌که دو صندلی دیگر با اندازه‌ای کمی کوچک‌تر نیز در عقب نصب می‌شوند. رئیس مک‌لارن آقای «Mike Flewitt» این خودرو را با عبارت «خودروی جاده‌ای باورنکردنی» توصیف کرده است. همچنین سازندهٔ بریتانیایی در مورد BP23 توضیح داده است:

«خودرویی طراحی شده برای سفرهای طولانی اما با سطح بالایی از تعامل با راننده‌ و عملکردی که از هر مک‌لارنی انتظار می‌رود».

mclaren-bp23-teaser

این ابر خودروی خارق‌العاده که اصطلاحاً هایپر GT خوانده می‌شود، در تعداد محدود تنها 106 دستگاه تولید خواهد شد یعنی همان تعدادی که از مک‌لارن F1 تولید شد. تمامی این تعداد در حال حاضر به مشتریان وفادار مک‌لارن فروخته شده است و بعداً رنگ، تریم و سایر گزینه‌های شخصی آن‌را انتخاب خواهند کرد. همچنین گفته شده است که نسخهٔ مخصوص پیست یا بدون سقف از این خودرو ساخته نخواهد شد و همگی از نوع کوپه خواهند بود. جزئیات و مشخصات فنی دقیق هایپر GT مک‌لارن فعلاً در دسترس نیست اما Autocar گزارش داده است که این ابر ماشین مجهز به پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو مک‌لارن به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری خواهد بود. این مجلهٔ بریتانیایی همچنین قدرت هایپرکار آیندهٔ مک‌لارن را بیش از 900 اسب بخار پیش‌بینی کرده است.

bp23

نکات جالب در BP23 این است که این خودرو درست مانند سلف معنوی خود یعنی F1 دارای درهای دوسطحی خواهد بود که تا روی سقف کشیده شده‌اند. البته این درها به شکلی کاملاً جدید طراحی شده‌اند. علاوه بر این، یک دریچهٔ هوا نیز روی سقف خودرو نصب خواهد شد که بازهم اشاره‌ای به F1 دارد. مک‌لارن می‌گوید این هایپرکار در حال حاضر تحت توسعه و طراحی قرار دارد و انتظار می‌رود تحویل آن به نخستین خریداران از ابتدای سال 2019 آغاز شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *