تویوتا قوای محرکه هیبریدی خود را به رقبا می‌فروشد

تویوتا قوای محرکه هیبریدی خود را به رقبا می‌فروشد

ظاهراً تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای فروش تکنولوژی قوای محرکه‌ی خود به رقبا و به منظور افزایش فروش و سرعت بخشیدن به تغییر جهت صنعت خودرو به سوی خودروهایی پاک‌تر است.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-06

تویوتا هفته‌ی گذشته اعلام کرد که تکنولوژی بنزینی-الکتریکی خود را گسترش خواهد داد و حتی فروش قوای محرکه‌ی کامل به رقبا را نیز در نظر خواهد گرفت.

با فشارهای فزاینده‌ی سازمان‌های قانون‌گذار برای تولید خودروهای الکتریکی برد بلندتر و کاهش آلایندگی‌ها، فروش قوای محرکه‌ی کامل تویوتا به رقبا آسان‌تر و ارزان‌تر در خواهد آمد.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-02

کمپانی‌های خودروسازی در حال استانداردسازی هرچه بیشتر قطعات مکانیکی هستند و به جای این موارد روی چیزهایی چون طراحی، تکنولوژی‌های ارائه شده و تریم های خودروهای خود تمرکز می‌کنند. برای تویوتا، فروش قوای محرکه به دیگران یک قدم بزرگ محسوب می‌شود چراکه این کمپانی به داشتن شبکه‌ی به هم پیوسته‌ی تأمین شناخته شده است. این امر باعث شده تا بخش اعظم تکنولوژی توسعه‌ی تویوتا در انحصار خودش باشد.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-03

Toshiyuki Mizushima رئیس شرکت قوای محرکه‌ی تویوتا می‌گوید:

تأمین‌کننده‌های تویوتا تکنولوژی‌های زیادی تولید می‌کنند که تنها می‌تواند توسط تویوتا مورد استفاده قرار گیرد. ما می‌خواهیم این روش را تغییر دهیم. در این روش ما تکنولوژی را در مراحل اولیه با تأمین‌کننده‌ها توسعه می‌دهیم بنابراین آن‌ها می‌توانند تکنولوژی را در دسترس سایر مصرف‌کنندگان نیز قرار دهند.

Mizushima همچنین گفته که نسخه‌های پیشین سیستم هیبریدی تویوتا با دیگر کمپانی همخوانی ندارد. این امر گزینه‌های تأمین‌کننده‌ها برای فروش تکنولوژی به سایر شرکت‌ها را محدود می‌کند.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-04

Yoshifumi Kato مدیر اجرایی بخش تحقیقات و توسعه‌ی Denso که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌های تویوتا است می‌گوید:

تا الآن ما نمی‌توانستیم همان مبدل استفاده شده در سیستم هیبریدی قبلی تویوتا را به سایر مصرف‌کنندگان بفروشیم زیرا با موتور آن‌ها همخوانی نداشته و یا ولتاژها متفاوت بوده است. ما اگر بتوانیم کل سیستم را به بفروشیم دیگر این مشکلات وجود نخواهند داشت.

کمپانی‌های رقیب قادر خواهند بود با این کار هزینه‌های توسعه‌ای خود را پایین نگه دارند.

2016-toyota-prius-plug-in-hybrid-05

Takeshi Miyao یکی از مدیران Carnorama می‌گوید:

این موضوع می‌تواند یک معامله‌ی برد-برد برای تویوتا و رقبا باشد زیرا تویوتا می‌تواند دیگر خطوط فروش خود را توسعه دهد و درعین‌حال مصرف‌کننده‌ها می‌توانند به قطعاتی که شاید ارزان‌تر بوده و کیفیت بالاتری داشته دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *