تولید شاسی‌بلند هیبریدی و لوکس توسط اسپایکر

تولید شاسی‌بلند هیبریدی و لوکس توسط اسپایکر

با توجه به امضای قرارداد با کونیگ زگ مبنی بر تأمین پیشرانه‌ها، خودروساز هلندی، اسپایکر هم‌اکنون برنامه‌های خود برای تولید شاسی‌بلند لوکس را از سر می‌گیرد.

spyker-d12-peking-to-paris-7_1035

اسپایکر در نمایشگاه خودروی ژنو 2006 کانسپت شاسی‌بلند D12 را معرفی کرد. به علت مشکلات مالی این خودرو هرگز تولید نشد اما پیش‌بینی استقبال فوق‌العاده از شاسی بلندهای پرفورمنس را به عینه دید.

spyker-d12-peking-to-paris-6_1035

رئیس اسپایکر آقای ویکتور مولر در مصاحبه با اتوکار اعلام نمود که برنامه‌هایی برای تولید شاسی‌بلند جدید وجود دارد.

spyker-d12-peking-to-paris-2_1035

spyker-d12-peking-to-paris-4_1035

spyker-d12-peking-to-paris-5_1035

ما یک دهه‌ی پیش و قبل از وقوع مشکلات، بخشی از راه برای تولید آن چیزی را که ما سوپر شاسی‌بلند SSUV می‌نامیدیم طی کردیم و در آن زمان جلوتر از شاسی‌بلند سازان لوکس بودیم.

خودروی اولیه‌ی ما D12 نام داشت و می‌خواستیم از پیشرانه‌ی 12 سیلندر فولکس‌واگن استفاده کنیم اما پیش از آنکه بتوانیم این خودرو را تحویل مشتریان بدهیم منابع مالی خود را از دست داده و مجبور شدیم تا سپرده‌های بیش از 200 نفر را به آن‌ها بازگردانیم. آن خودرو یک تجربه‌ی فوق‌العاده نبود و من هرگز دوباره از آن مسیر کار نخواهم کرد.

new-spyker-suv-4

new-spyker-suv-3

new-spyker-suv-1

مولر گفته که شاسی‌بلند جدید اسپایکر بر پایه‌ی پلتفرم آلومینیومی مهندسی شده توسط لوتوس ساخته خواهد شد و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر کونیگ زگ استفاده خواهد کرد. این خودرو همچنین از پیشرانه‌ای الکتریکی به منظور افزایش برد استفاده خواهد کرد.

spyker-d12-peking-to-paris-8_1035

spyker-d12-peking-to-paris-12_1035

این خودرو یک شاسی‌بلند هیبریدی پیشرفته و یکی از زیباترین خودروها در نوع خود خواهد بود. اگر اوضاع خوب پیش رود مشخصات خودرو قبلاً تعیین شده و من آرزو دارم آن را در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 نمایش دهم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *