تولد دوبارهٔ مینی کلاسیک توسط شرکت دیوید براون

تولد دوبارهٔ مینی کلاسیک توسط شرکت دیوید براون

دیوید براون یک شرکت کوچک انگلیسی است که تاکنون آن‌را با تنها محصولش بنام Speedback می‌شناختیم. این یک کوپهٔ لوکس کلاسیک است که با الهام از بدنهٔ آستون‌مارتین DB5 بر اساس جگوار XKR ساخته شده است. حال این شرکت بار دیگر خود را با معرفی نمونهٔ بازتولید شده و مدرن از خودروی مینی کلاسیک مطرح کرده است. این ماشین مینی Remastered نام دارد. همان‌طور که متوجه شده‌اید، این اتومبیل از لحاظ فنی خودروی جدیدی نیست بلکه یک نسخهٔ بازآوری شده از مینی اصلی است که از طریق ترکیب استایل کلاسیک با فناوری‌های مدرن و لاکچری، پکیج بسیار جذابی را ارائه کرده است.

mini-remastered-david-brown

دیوید بروان در این مینی جدید، استایل نمادین مینی کلاسیک اصلی را حفظ نموده است اما درزهای بدنه حذف شده‌اند، یک جلوپنجرهٔ آلومینیومی جدید برای آن طراحی شده، آینه‌های جانبی تغییر کرده‌اند، راهنماهای جلو از لامپ‌های LED تشکیل شده‌اند و چراغ‌های عقب نیز مانند کوپهٔ Speedback از LED بوده و ظاهری جواهر مانند دارند. این چراغ‌ها با نمونه‌های اصلی مینی تفاوت داشته و کاملاً مشابه چراغ‌های Speedback هستند.

mini-remastered-by-david-br

david-brown-mini3

در زیر کاپوت نیز یک پیشرانهٔ 1275 سی‌سی مینی با تنظیم مجدد قرار دارد که 50 درصد قدرت بیشتری از پیشرانهٔ مینی قدیمی تولید می‌کند. این یعنی مینی جدید قدرتی بین 90 تا 100 اسب بخار دارد. علاوه بر این، ترمزها و سیستم تعلیق به‌روزرسانی شده و یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی نیز وظیفهٔ انتقال نیرو را بر عهده دارد. دیوید براون همچنین برای افزایش استحکام شاسی و بهبود هندلینگ Remastered، از جوش‌های بیشتری در ساختار خودرو استفاده کرده است.

mini-remastered-by-david-brown-automotive-mid-res-4

داخل این مینی مدرن ترکیب یا آمیزه‌ای است از طراحی رترو با مدرنیته. در اینجا داشبوردی کلاسیک و ساده به چشم می‌خورد که در مرکز آن یک پورت USB و صفحه‌نمایش تمام لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل نصب شده است. در زیر این نمایش گر دو دریچهٔ کرومی گرد برای تهویه تعبیه شده است درحالی‌که یکی از ضروریات خودروهای قرن بیست و یکم یعنی نگه‌دارنده فنجان نیز در آن وجود دارد. غربیلک فرمان چوبی زیبا، صندلی‌ها با پوشش چرم دست‌دوز و صفحه کیلومتر کلاسیک از دیگر موارد قابل‌توجه کابین این مینی کلاسیک اما مدرن هستند درحالی‌که به ریموت کنترل و استارت دکمه‌ای هم مجهز است.

miniremastered-04

david-brown-mini2

david-brown-mini

miniremastered-12

مینی Remastered به‌صورت کاملاً دست‌ساز در مقر دیوید برتون در نزدیکی سیلورستون بریتانیا تولید شده و به‌زودی برای فروش عرضه خواهد شد. در ابتدای عرضهٔ این خودرو، دو نسخهٔ ویژهٔ تولید محدود از آن ارائه خواهد شد که یکی الهام گرفته از مونت‌کارلو و دیگری الهام گرفته از کافه ریسر است. این دو نسخهٔ دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد ظاهری هستند. مینی Remastered برای اولین بار در تاریخ 20 آوریل (31 فروردین) در موناکو به نمایش عمومی درمی‌آید.

miniremastered_general_01

قیمت این خودروی فوق‌العاده هنوز رسماً اعلام نشده است اما افراد آگاه، از قیمت حدود 50 هزار پوند معادل 62 هزار دلار برای آن خبر داده‌اند که البته احتمالاً با سفارش آپشن‌ها بسیار فراتر از این رقم خواهد رفت؛ بنابراین این مینی کلاسیک خودروی گران‌تری از مینی‌های جدید ساخت ب‌ام‌و خواهد بود اما حداقل 450 هزار پوند ارزان‌تر از یک Speedback است.

miniremastered-03

مؤسس شرکت دیوید براون در مورد این مینی جدید گفته است:

«ما این ماشین را ساخته‌ایم تا بتوان آن‌را در کنار هر خودروی کلاسیک یا مدرنی قرار داد. این یک خودروی شهری فوق‌العاده است. ما در مورد Remastered واکنش شگفت‌انگیزی از خریداران خودروی قبلی ما یعنی Speedback و همین‌طور طرفداران دیوید براون دریافت کرده‌ایم».

برای ساخت هر دستگاه از این خودرو هزار ساعت نفر وقت صرف می‌شود و فرایند رنگ‌آمیزی آن برای هر خودرو به‌تنهایی چهار هفته طول می‌کشد. دیوید براون می‌گوید خریداران می‌توانند تنظیمات خودرو را مطابق میل و علاقهٔ خود سفارش دهند و حتی می‌تواند مثل Speedback یک رنگ بیرونی انحصاری را برای خودروی خود درخواست کنند.

david-brown-automotive-mini

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *