تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت ایتالیایی از بهترین مثال ها برای هندلینگ و عملکرد عالی هستند. در این بین ساخته های فراری از گذشته تاکنون جایگاه ویژه ای در بین علاقه مندان به هیجان داشته و همواره عملکردی تحسین برانگیز از خود نشان داده اند.

دلیل این امر را می توان مهندسی فوق العاده بالای بخش های فنی اتومبیل های این شرکت از جمله موتور و شاسی دانست. حال خبر می رسد که اسب سرکش ایتالیایی قصد دارد سرکش تر شود!

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

طبق گزارش منتشر شده در Automotive News، فراری و کمپانی Altair با همکاری هم در حال کار بر روی پلت فرمی ماژولار هستند که در خودروهای آینده به کار گرفته خواهد شد.

خودروهایی که با استفاده از این پلت فرم ساخته می شوند، 15 درصد سبک تر بوده و عملکرد بهتری خواهند داشت، همچنین انتظار می رود لرزش، صدا و استحکام ساختاریاین خودروها نسبت به نسخه های قبلی 20 درصد بهبود یابد.

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

طراحان و مهندسین Altair در مرکز توسعه اتومبیل های فراری در ایتالیا در حال همکاری با همتایان خود هستند. این کمپانی علاوه بر فراری با تعداد زیادی از خودروسازان مطرح دیگر پروژه های مشترکی درباره طراحی و مهندسی بخش های مختلف دارد.

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

طراحی یک پلت فرم ماژولار به فراری کمک خواهد کرد که زمان توسعه خودروهای خود را کاهش داده و از قسمت های مشترک بیشتری در محصولات خود استفاده کند.

به نظر می رسد نسل بعدی فراری کالیفرنیا اولین مدلی باشد که از پلت فرم ماژولی در ساخت آن بهره گرفته خواهد شد. بر اساس گمانه زنی ها انتظار می رود این اتومبیل سال آینده معرفی و ارایه شود.

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

گفتنی است که کمپانی Altair در سال 1985 تاسیس شده و مقر آن در ایالت میشیگان قرار دارد. این کمپانی با 2000 کارمندی که دارد در 22 کشور جهان در زمینه مهندسی محصولات، طراحی صنعتی و رهبری پروژه های عظیم فعالیت دارد.

نکته جالب این خبر شاید این باشد که حتی پر سود ترین خودروساز جهان نیز به فکر کاهش هزینه ها و استفاده از پلت فرم مشترک برای محصولات خود افتاده، راهکاری که سال هاست توسط خودروسازان اقتصادی نظیر فولکس واگن و تویوتا دنبال می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *